افتتاح پروژه تثبیت شن در منطقه یزدانشهر زرند

در نهمین روز از ایام الله دهه فجر روز انقلاب اسلامی ، خودباوری ، جامعه دینی و حاکمیت ارزش های اسلامی با حضور حسن زاده بخشدار یزدانشهر و مسئولین اداره منابع طبیعی پروژه تثبیت شن ( نهال کاری یا گونه تاغ ) در منطقه فتح آباد و شریف آباد یزدان آباد افتتاح گردید.

به مناسبت دهه مبارک فجر، پروژه تثبیت شن ( نهال کاری یا گونه تاغ ) در منطقه فتح آباد و شریف آباد یزدان آباد افتتاح گردید.

 

افتتاح پروژه تثبیت شن در منطقه یزدانشهر زرند

 

به گزارش صدای زرند، در نهمین روز از ایام الله دهه فجر روز انقلاب اسلامی ، خودباوری ، جامعه دینی و حاکمیت ارزش های اسلامی  با حضور حسن زاده بخشدار یزدانشهر و مسئولین اداره منابع طبیعی پروژه تثبیت شن ( نهال کاری یا گونه تاغ ) در منطقه فتح آباد و شریف آباد یزدان آباد افتتاح گردید.

 
مهندس محمدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند اعلام داشتند: به منظور جلوگیری از حرکت طوفان شن به مزارع کشاورزی و منازل مسکونی اهالی محل با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال در مساحت ۲۰۰ هکتار پروژه تثبیت شن ( نهال کاری یا گونه تاغ ) در منطقه فتح آباد و شریف آباد یزدان آباد از توابع شهرستان زرند اجرا گردید.

 
محمدی افزود: حرکت شن‌های روان در منطقه باعث بروز مشکلاتی برای ساکنان روستاهای حاشیه زرند می شود و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری با انجام این پروژه آسیب‌های احتمالی ناشی از این پدیده را به حداقل می‌رساند و موجب احیاء و گسترش پوشش گیاهی منطقه می شود.

 

 

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اهمیت اجرای این پروژه همت و همکاری دامداران منطقه را میطلبد تا از ورود دام بمدت ۵ سال به محل پروژه تثبیت شن جلوگیری کنند.

 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در مورد علل ایجاد این پدیده ها اظهار داشت: بیشتر عرصه های طبیعی در این شهرستان مناطق بیابانی است و این اراضی به دلیل چرای مفرط دامها و فقر پوشش گیاهی، بارندگی ناچیز، خشکسالی های متوالی در چند سال گذشته و وزش بادهای موسمی، مستعد فرسایش هستند و این مسائل سبب به وجود آمدن طوفان ‌و حرکت شن در منطقه می ‌شود.

 

 

افتتاح پروژه تثبیت شن در منطقه یزدانشهر زرند

افتتاح پروژه تثبیت شن در منطقه یزدانشهر زرند

 

انتهای پیام/

خبرنگار: اکبر ابراهیمی