انتظارات امام حسن عسکری (ع)، رهنمودهای گرانبهای دوران غیبت است

آنهایى هم که مسئولیت‏ هاى اجتماعى دارند، در مقابل مردم و جامعه مسئولند که باید پاسخگو باشند، علاوه بر این در مقابل خداوند متعال، پیامبر اکرم(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) و وجدان خویش نیز باید پاسخگو باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع)،انتظارات امام یازدهم (ع) از جامعه شیعه را رهنمودهای گرانبهای دوران غیبت عنوان کرد.

emam-asgari11-1024x599

 

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: از دیدگاه امام یازدهم هر کس که بنام شیعه خوانده شود ولى اوصاف و ویژگی هاى یک شیعه حقیقى و واقعى را دارا نباشد، شیعه شمرده نمى‏ شود.

 

حجت الاسلام اکبر سلطانی افزود: شیعه واقعى کسانى هستند که همچون رهبران دینى خویش در نهضت خدمت رسانى به مردم و برادران دینى، فعّال و کوشا و به دستورات و نواهى الهى پاى بند باشند.

 

حجت الاسلام سلطانی تاکید کرد: انتظارات و توقّعات امام حسن عسکرى (علیه السلام) به عنوان آخرین امامى که در جامعه حضور عینى داشته، و بعد از او غیبت صغرى و کبرا فرزندش مهدى موعود (علیه السلام) آغاز مى‏گردد و براى مدّت مدیدى مردم و جامعه از درک حضور او محروم خواهند بود قابل اهمّیت و دقّت است، و مى‏تواند براى دوران غربت تشیّع و دورانى که غبار غم هجرت مولا و محبوبشان بر دلها و پیشانى آنها سایه افکنده است، رهنمودهاى گرانبها و ارزشمندى باشد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با بیان اینکه اساس تمام پیشرفتهاى مادّى و معنوى بشر در طول تاریخ حاصل اندیشه و تفکر از یک طرف، و سعى و تلاش و عمل از طرف دیگر بوده است گفت:اگر بشر قرن بیستم و بیست و یکم از نظر صنعتى و تکنولوژى به موفقیتهاى چشمگیرى دست یافته، بر اثر اندیشه و تلاش بوده است؛ چنان که پیشرفتهاى معنوى جوامع و افراد نیز بر اثر بهره‏ورى از توان عقل و تفکر و قدرت عمل و تلاش بوده است. پیامبران، امامان و بندگان صالح الهى همگى اهل فکر و تعقل بوده‏اند.

 

اکبر سلطانی در ادامه اظهارداشت:فکر و اندیشه، و یا تأمّل و تدبّر،آن‏گاه ارزش حقیقى و عینى خویش را نشان مى‏دهد که منجر به ایمان و عمل و تلاش شود وگرنه تفکرى که بدنبالش ایمان و عمل نباشد مطلوب و کارساز نیست.

 

سلطانی تصریح کرد:ایمان برگرفته از اندیشه بدنبال خود عمل و یاد خدا و همچنین انجام عبادت را در پى دارد، به همین جهت یکى دیگر از انتظارات حضرت عسکرى (علیه السلام) از شیعیان این است که خداوند،قیامت و رسول را فراموش نکنند.

 

ایشان انتظار دیگرى که امام حسن(علیه السلام) از شیعیان دارد را رسیدگى به اعمال و داشتن محاسبه در هر شبانه روز و پاسخگویى وجدان اخلاقى عنوان کرد.

 

سلطانی در پایان ابراز داشت: آنهایى هم که مسئولیت‏ هاى اجتماعى دارند، در مقابل مردم و جامعه مسئولند که باید پاسخگو باشند، علاوه بر این در مقابل خداوند متعال، پیامبر اکرم(صلى اللّه علیه و آله و سلّم) و وجدان خویش نیز باید پاسخگو باشند.

 

انتهای پیام/