مهریه علت حبس ۸۵ درصد مددجویان جرائم غیرعمد کرمان است

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان علت حبس ۸۵ درصد مددجویان جرائم غیرعمد این استان را مطالبه مهریه عنوان کرد.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان علت حبس ۸۵ درصد مددجویان جرائم غیرعمد این استان را مطالبه مهریه عنوان کرد.

 

سید حجت الله موسوی قوام مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، سید حجت الله موسوی قوام مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان صبح سه شنبه در جلسه اعضای هیئت مدیره ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان با اشاره به حضور ۲۱۲  مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان اظهار داشت: از این تعداد مددجو ۳۸ نفر ورودی سال ۹۲ هستند.

 
موسوی قوام آبادی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در خصوص تعیین مهریه، افزود: ۸۵ درصد مددجویان جرائم غیرعمد به دلیل مطالبه مهریه راهی زندان شده اند.

 
این مسئول یادآور شد: در حال حاضر ۹۶ نفر از مددجویان بدهکار مهریه، ۵۱ نفر بدهکار چک برگشتی، ۴۵ نفر بدهکار دیه و ۲۰ نفر بدهکار نفقه هستند.

 
وی از برگزاری ۱۰ جلسه هیئت مدیره ستاد مردمی امور دیه طی ۱۰ ماه گذشته در کرمان خبر داد و گفت: از مجمع ۲۷ مصوبه این جلسات ۲۲ مصوبه پیگیری و اجرایی شده است.

 

 
هزینه کرد دو میلیارد و ۸۷۷ میلیون تومان برای آزادی مددجویان
موسوی قوام همچنین با اشاره به بررسی ۱۳۵ پرونده در ۲۵ جلسه کمیسیون تشخیص وام طی سال جاری، بیان داشت: طی این مدت دو میلیارد و ۸۷۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای آزادی مددجویان جرائم غیرعمد هزینه شده است.

 
این مسئول ادامه داد: مذاکره با شاکیان به منظور اخذ رضایت، یکی از رسالت های ستاد دیه است که در این راستا با ۱۰۸ نفر از شاکیان مذاکره شده است.

 
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان ادامه داد: در پی این مذاکرات موفق به اخد رضایت با تخفیف ۱۵ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومانی شدیم.  

 
موسوی قوام از مشارکت ۳۳ نفری مددجویان برای پرداخت بدهی هایشان خبر داد و بیان داشت: مبلغ این مشارکت یک میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان بوده است.

 

 
آزادسازی مددجوی دانشجوی کرمانی
این مسئول همچنین با اشاره به تعهد ۳۳۱ میلیون تومانی خیرین در جشن های گلریزان، افزود: ۷۶ میلیون تومان این مبلغ را خیرین زرند و مابقی را خیرین کرمانی متعهد شده اند.

 
وی با اشاره به وصول ۹۷ درصدی این تعهدات، بیان داشت: خیرین نقش بسزایی در آزادسازی مددجویان جرائم غیرعمد دارند.

 
مدیرعامل ستاد دیه مردمی رسیدگی به امور دیه استان کرمان تصریح کرد: در جشن گلریزان ویژه دانشجویان علوم پزشکی کرمان مبلغ ۴۰ میلیون تومان از سوی دانشجویان اهدا شد.

 
وی ادامه داد: با این مبلغ یک دانشجوی مددجو فردا (چهارشنبه) از زندان رهایی یافته و به آغوش خانواده باز خواهد گشت.

 
موسوی قوام یادآرو شد: جشن گلریزان طی سال جاری در جنوب کرمان با محوریت شهرهای جیرفت و کهنوج برگزار می شود.

 

انتهای پیام/