اعتقاد به ظهور، روح امید و نشاط را در جامعه می‌دمد

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان پنجشنبه شب در جشن آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در این شهرستان به مسئله مهدویت در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد به امام زمان (عج) یک اعتقاد مستحکم و خدشه‌ناپذیر است.

امام جمعه کوهبنان گفت: اعتقاد به ظهور و آمدن امام زمان (عج) روح امید، نشاط و پویایی را در جامعه می‌دمد.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند، حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان پنجشنبه شب در جشن آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) در این شهرستان به مسئله مهدویت در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: اعتقاد به امام زمان (عج) یک اعتقاد مستحکم و خدشه‌ناپذیر است.

 
امام جمعه کوهبنان گفت: شناخت امام عصر (عج) یک ضرورت است، لذا توجه به شبهات مطرح پیرامون موضوعات مهدویت امری لازم است از طرفی موضوع حکومت جهانی حضرت مهدی در آیات متعددی بیان شده و خداوند هم این امر را در آخرالزمان وعده داده است.

 
وی یادآور شد: همه فرق اسلامی در اصل اعتقاد به ظهور امام مهدی (عج) به عنوان آخرین نجات‌بخش از دودمان پیامبر اتفاق نظر دارند و احادیث مربوط به امام مهدی (عج) در منابع معتبر اهل سنت نیز نقل شده است.

 
جعفری عنوان کرد: غیبت امام زمان (عج) به معنای حاضر نبودن نیست، بلکه به معنای پوشیده بودن از نگاه و توجه دیگران است و حفظ جان حضرت، آزمایش مردم، تادیب مردم، عدم بیعت و… در روایات از جمله دلایل غیبت حضرت ذکر شده است.

 
این مسئول ادامه داد: اعتقاد به ظهور و آمدن امام زمان (عج) روح امید، نشاط و پویایی را در جامعه می‌دمد، چرا که امام عصر محور هستی و واسطه همه فیوضات الهی به دیگران است.

 
امام جمعه کوهبنان گفت: امام عصر پناهگاه علمی و فکری شیعیان و حق‌طلبان است، لذا به فرموده نبی مکرم اسلام بهترین اعمال امت انتظار فرج است و مهم‌ترین وظیفه منتظران شناخت و معرفت امام، الگو پذیری، یاد حضرت و همگرایی است.

 
جعفری تاکید کرد: در دوره غیبت و آستانه ظهور عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر تکلیف اصلی مردم است تا شرایط ظهور آماده شود و معرفت و اطاعت، عبادت و صلابت، شهادت‌طلبی، شجاعت، صبر و بردباری، اتحاد و پارسایی از مهم‌ترین ویژگی‌های یاران حضرت است.

 
انتهای پیام/