وضعیت خوبی در زمینه سوادآموزی نداریم

ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما در زمینه سوادآموزی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور وضعیت خوبی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما در زمینه سوادآموزی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور وضعیت خوبی نداریم.

 

ابراهیم جهانگیری مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، ابراهیم جهانگیری صبح امروز در صبحگاه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ارتباط بین نهاد قانون‌گذاری و نهادهای اجرایی کشور به ویژه نهادی مانند تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را رابطه‌ای بسیار منسجم و همراه می‌دانیم.

 
وی ادامه داد: معتقد هستیم که باید این ارتباط به صورت جامع وجود داشته باشد تا بتوانیم مسائل و مشکلاتی که در مسیر جامعه ما وجود دارد و معمولا همه آن‌ها از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد را حل و فصل کنیم.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: آموزش و پرورش رسالتی بسیار سخت و سنگین برعهده دارد که بخشی از این جامعه را تحت آموزش علمی و عملی خود قرار داده است.

 
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه مجموعه قانون‌گذاری و اجرایی کشور نسبت به آموزش و پرورش نگاه نسبتا خوبی بوده اما پاسخگویی نیاز واقعی دستگاه تعلیم و تربیت تا به امروز محقق نشده است و نشانه این عدم تحقق، خروجی و رویکردی است که امروز ما در جامعه مشاهده می‌کنیم.  

 
جهانگیری عنوان کرد: طبیعتا نگاه ما به سمت آموزش و پرورش و حل مشکلات اجرایی آن به ویژه کارکنان و معلمانی که در گوشه کشور و استان پهناور کرمان پراکنده هستند و بدون کوچک‌ترین چشم‌داشتی کار انجام می‌دهند مستلزم این است که توسط همه یک نگاه جدی وجود داشته باشد.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه نهضت سوادآموزی برکاتی برای کشور به همراه داشته است، تصریح کرد: تعدادی از افرادی که بی‌سواد هستند هنوز در جامعه باقی مانده‌اند که طبیعتا می‌طلبد چند کار در کنار یکدیگر انجام شود و یکی به امر سوادآموزی همچنان اهتمام ورزیده شود.

 
وی گفت: از همه مهم‌تر باید اعتبارات ویژه و برنامه‌های منسجم‌تری برای راه‌های ورود بی‌سوادی در دوره پایین‌تر که دوره ابتدایی است، باید بسته شود، مبادی بی‌سوادی در دوره ابتدایی سد شود، بازماندگان از تحصیل نداشته باشیم و کسانی که به دلایل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … روانه مدرسه و آموزش و پرورش نمی‌شوند را سد کنیم، مطمئنا ریشه‌کنی می‌تواند نتیجه مطلوبی داشته باشد.

 
جهانگیری ادامه داد: بر اساس شاخص‌های جهانی، کشورهایی که بتوانند بی‌سوادی را در کشور خود ریشه‌کن کنند جزو کشورهای پیشرفته محسوب می‌شوند و جمهوری اسلامی در رسیدن به این مسئله مصمم است که بی‌سوادی را در جامعه ریشه‌کن کند.

 
وی افزود: در سال‌جاری اولویت سوادآموزی اولیای دانش‌آموزانی که سواد ندارند را بر عهده مدرسه‌ها و معلم‌ها گذاشته‌ایم تا بتوانند با استفاده از فرصت‌ها و امکانات آموزشی که در اختیار دارند اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان را به سمت و سوی باسوادی هدایت کنند.

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ما در زمینه سوادآموزی در مقایسه با دیگر استان‌های کشور وضعیت خوبی نداریم.

 
انتهای پیام/