رسالت دانشگاه ها اهتمام به تربیت و ترویج آموزه های دینی است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند صبح امروز دردیداربا تعدادی ازدانشجویان و فعالان فرهنگی دانشکده صنعت و معدن زرند،رسالت دانشگاه ها را اهتمام به تربیت و ترویج آموزه های دینی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند در دیدار با تعدادی ازدانشجویان و فعالان فرهنگی دانشکده صنعت و معدن زرند،رسالت دانشگاه ها را اهتمام به تربیت و ترویج آموزه های دینی عنوان کرد.

 

Soltan-Zarand'lt

 

به گزارش صدای زرند ،حجت‌الاسلام اکبر سلطانی بیان داشت: کارکرد اصلی دانشگاه ها آموزش، پژوهش، تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر و توسعه فرهنگی جامعه است.

 
حجت‌الاسلام سلطانی افزود:یقیناً نهادهای اجتماعی، به‌ویژه دانشگاه ها رسالتی جز توسعه فرهگی به‌عنوان مهم ترین رکن توسعه همه جانبه برای ارتقاء شیوه زندگی ندارند.

 
 سلطانی محیط دانشگاه را محیط روشنفکری دانست و گفت:دانشگاه محیط دریچه های باز به سوی اندیشه های جهانی است،مکانی برای فرهنگ و تبادل علم است.
وی تصریح کرد:دانشگاه مکانی ویژه، پیچیده و ظریف است.

 
رئیس اداه تبلیغات اسلامی زرند دانشگاه را در دو بُعد، شاخص روشن زندگی آینده عنوان و بیان داشت:از سویی، تحرک و نشاط و مدیریت علمی در آن می تواند نمای پویایی و رفاه و توسعه ملی به حساب آید و امیدهایی را به رشد و باروری توان های ذخیره بومی بیافریند،و از سوی دیگر، اهتمام به تربیت اخلاقی و دینی و فضای دین پرورانه در آن، می تواند رؤیای جامعه دینی را به بار بنشاند و حرکت به سوی مدینه فاضله اسلامی را شتاب بخشد.

 
حجت‌الاسلام سلطانی تاکید کرد:دانشگاه، نقطه اساسی هرجامعه و کشوری است. از این رو، بی شک ترویج هرچه بیشتر آموزه های دینی،فرهنگی و گسترش دامنه شمول آن،جذب و تأثیر گذاری هرچه بیشتر بر مخاطبان از مهم ترین دغدغه مجموعه دست اندرکاران و فعالان حوزه فرهنگ و اندیشه، به خصوص مراکز علمی و دانشگاهی است.

 
سلطانی ابراز داشت:آنها با برخورداری از محیطی مستقل، آزادگی علمی و ثبات شغلی سعی در تولید دانش، فرهنگ سازی و ارائه خدمات دارند.

 
اکبر سلطانی در بیان موقعیت فعلی و رسالت اصلی دانشگاه ها اظهارداشت:دانشگاه ها باید با ایجاد ساختارهای پویا و خود اصلاحگر، کارکردهای خود را با محیط اسلامی و ارزشی تطبیق دهند و زمینه را برای تحقق دانشگاه اسلامی فراهم سازند.

 
اکبر سلطانی افزود:اسلامی شدن به معنای تحمیل یک حاکمیت، طبقه یا صنف خاص نیست، بلکه عجین ساختن دانش اندوزی با آداب معنوی و ارزشهای دینی و انسانی در جامعه علمی است و به معنای مبارزه با انحرافات جامعه علمی، جلوگیری از تبدیل دانشمندان به عناصری بدون احساس عاطفی و تعهد دینی و دمیدن روح استقلال در جامعه علمی کشور است.

 
سلطانی در پایان گفت:یقیناً تحقق این دانشگاه، مستلزم برخورداری از معیارهای مشخص، واقعی و مبتنی بر فرهنگ و آموزه های دینی و اسلامی در تمام زمینه ها، به‌ویژه در مورد ماهیت وجودی آنها، یعنی دانشجویان و استادان است.

 

انتهای پیام/