‘تبلیغ دین خدا’ ادامه راه رسالت پیامبران است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند عصر امروز در بازدید و بررسی وضعیت فرهنگی دهستان حتکن در دیدار با مُبلغ مستقر منطقه،تبلیغ صحیح دین خدا را ادامه رسالت پیامبران الهی عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند عصر امروز در بازدید و بررسی وضعیت فرهنگی دهستان حتکن در دیدار با مُبلغ مستقر منطقه،تبلیغ صحیح دین خدا را ادامه رسالت پیامبران الهی عنوان کرد.

 

Soltani

 

به گزارش صدای زرند ، حجت‌الاسلام اکبر سلطانی در دیدار با حجت‌الاسلام یدالله گلستانی بیان داشت:کار تبلیغی همانند کارهای دیگر می تواند با اهداف مختلفی انجام شود. با این حال، باید توجه داشته باشیم که هرچند یک فعل می تواند به اهداف مختلفی انجام پذیرد، ولی انتخاب برخی اهداف برای برخی فعالیت ها عاقلانه نیست و از این رو، اصل هدفگذاری روی فعالیت ها باید مورد توجه قرار گیرد.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی تصریح کرد:از راه تبلیغ دین می توان به اهداف بسیار ارزشمندی دست یافت و اهمیت آن به حدی است که خداوند متعال بهترین انسان ها را برای انجام این وظیفه گزینش کرده و به آنها چنین مأموریتی را محول کرده است.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی خاطرنشان کرد:تبلیغ دین خدا اگر با هدف صحیح انجام پذیرد به معنای واقعی کلمه ادامه رسالت پیامبران الهی است و بزرگ ترین افتخار قابل تصور را نصیب یک مبلغ دینی می‌کند.

 
حجت‌الاسلام سلطانی اظهار داشت:افتخاری بالاتر از این که انسان واسطه بین خدا و بندگان او قرار گیرد و پیام خدا را به گوش آنها برساند قابل تصور نیست.

 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند گفت:از این رو، کوچک شمردن این مساله و روی آوردن به اهدافی پایین به مثابه فروختن کالایی بسیار ارزشمند به ثمن بخس است و عقلانیت انسان در زندگی را زیر سوال می برد.

 
حجت‌الاسلام اکبر سلطانی ابراز داشت:هدفی که شایسته امر تبلیغ است همان هدفی است که خدا از فرستادن پیامبران داشته است و آن زنده کردن دین خدا در میان بندگان و پیمودن راهی است که به سعادت ابدی انسان ختم می‌شود.

 
حجت‌الاسلام سلطانی افزود:این رسالت همان راه توحید و بندگی محض خدا و دوری از هرگونه شرک و بت پرستی است.

 
اکبر سلطانی بیان داشت:هدف تبلیغ همان هدفی است که خداوند متعال از فرستادن قرآن کریم داشته است؛ این که در انسان خوف و خشیت الهی ایجاد شود و با تمام وجودش درک کند که کسی جز خدا سزاوار پرستش نیست.

 
اکبر سلطانی همه تلاشها را برای این دانست که انسان در مسیر سعادت بیفتد و با اعتقاداتی درست مسیر بندگی حق را در پیش گیرد و جز به آنچه رضای خدا در آن است عمل نکند و سر تسلیم در برابر خواست خدا فرود آورد.

 
سلطانی اظهارداشت:در یک کلام، هدف از تبلیغ دین خدا این است که در انسان تحول ایجاد شود و از بیراهه درآمده، قدم در صراط مستقیم گذارد.

 
وی در پایان گفت:در نتیجه، انسان در مسیر صحیح تحول آفرینی قرار می گیرد و طبعاً بدون شروع از خود، تلاش برای تحقق این هدف در سطح جامعه تلاشی معقول نخواهد بود.

 

انتهای پیام/