بهره وری پایین و تلفات بالا شایسته ایران نیست/بخش خصوصی برای کاهش تلفات کمک کند

بخش خصوصی برای کمک در بخش کاهش تلفات انرژی وارد عمل شود. کشور ما با داشتن کارشناسان خبره، شایسته نیست که بهره‌وری پایین و تلفات بالا داشته باشد.

 بخش خصوصی برای کمک در بخش کاهش تلفات انرژی وارد عمل شود. کشور ما با داشتن کارشناسان خبره، شایسته نیست که بهره‌وری پایین و تلفات بالا داشته باشد.

Dr.Amiri1_

به گزارش صدای زرند به نقل از ایلنا ، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شایسته نیست که بهره‌وری پایین و تلفات بالا داشته باشدگفت: بخش خصوصی برای کمک در بخش کاهش تلفات انرژی وارد عمل شود.

 
دکتر حسین امیری‌ خامکانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در نشست هم‌اندیشی تخصصی شرکت‌های پیمان‌کاری، تولیدی و مهندسی در کاهش تلفات شبکه‌های برق و تعیین فرصت‌های جدید کسب‌وکار که در حاشیه برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران تشکیل شد، گفت: چنانچه بخش خصوصی به افزایش بازده کمک کند و موجب کاهش تلفات شود، به میزان انرژی صرفه‌جویی‌شده سوخت مصرف‌نشده در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.

 

وی اظهار داشت: کشور ما با داشتن کارشناسان خبره، شایسته نیست که بهره‌وری پایین و تلفات بالا داشته باشد.

 
خامکانی با بیان اینکه در بدنه بخش‌های خصوصی و دولتی کارشناسان توانمندی وجود دارند که در اداره بخش‌های دولتی و اداری و خصوصی به فعالیت مشغول هستند، افزود: سالیان سال است که مسئولان بر پایین بودن بهره‌وری تاکید دارند و بحث کاهش تلفات بر کسی پوشیده نیست.

 

وی اضافه کرد: بند ۱۹ بودجه سال گذشته و تبصره ۱۱ بند “ه” بودجه سال‌جاری مربوط به کاهش تلفات است که هم در دولت و هم در بخش خصوصی به نتایج مطلوبی رسیدیم که احساس رضایت ایجاد کرده است.

 

امیری‌خامکانی با بیان اینکه در سال‌جاری بند “ق” تبصره ۲ هم به کمک این بند آمد، گفت: در وزارت‌خانه‌های نیرو و نفت، در زمینه بهره‌وری و کاهش مصرف و تلفات توفیق خوبی حاصل شده است که می‌تواند موجب خروج از رکود شود.

 
وی اظهار داشت: ایران با داشتن کارشناسان خبره، شایسته نیست که بهره‌وری پایین و تلفات بالا داشته باشد و ادامه این روند، کشور را دچار مشکل خواهد کرد؛ لذا با هم‌اندیشی و تعامل و مساعدت می‌توان مشکلات را یکی پس از دیگری حل کرد.

 

انتهای پیام/