پخت صلواتی روزانه نان هیئت‌های عزاداری زرند

روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ قرص نان صلواتی محلی در خیمه حضرت زینب (س) در شهرستان زرند پخت و به هیئت‌های عزاداری تحویل داده می‌شود.

روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ قرص نان صلواتی محلی در خیمه حضرت زینب (س) در شهرستان زرند پخت و به هیئت‌های عزاداری تحویل داده می‌شود.

NaN

 

به گزارش صدای زرند ، در ایام محرم و صفر نذورات خیران و مردم متدین ایرانی اسلامی برای عزاداران حسینی رشد بسیار مطلوبی دارد و در این زمینه مردم و خیران در حد توان خود از هیچ کوشش و تلاشی دریغ ندارند.

 
در شهرستان زرند ابتکار جدیدی به منظور تهیه نان هیئت‌های عزاداری صورت گرفته است که در نوع خود کم‌نظیر است.

 

عبدالمجید زمانی در همین زمینه در مورد نحوه پخت نان صلواتی اظهار داشت: در این کار خداپسندانه قریب ۸۰ نفر از خواهران این شهرستان که جمعی از آنها از خانواده ایثارگران هستند از اول محرم به مدت ۱۰ روز مشارکت فعال دارند.

 

فرمانده سپاه شهرستان زرند تصریح کرد: در بیست و سومین سال متوالی قریب ۲۵ هزار قرص نان صلواتی محلی در خیمه حضرت زینب (س) در شهرستان زرند پخت می‌شود.

 
خانه شخصی محل نانوایی برای هیئت‌های مذهبی زرند

صدیقه موذن‌زاده که ۲۳ سال سن دارد، خانه شخصی خود را به نانوایی خانه حضرت زینب (س) اختصاص داده، به خبرنگار صدای زرند گفت: از زمانی که تصمیم برای پخت نان صلواتی گرفتم، شاهد برکت بسیاری در زندگی هستم و این موضوع مورد استقبال بانوان این محله قرار گرفت.

 

وی افزود: بانوان قبل از شروع پخت نان اقدام به برگزاری قرائت نورانی زیارت عاشورا می‌کنند و سپس کار پخت نان صلواتی هر روز از ساعت سه و نیم بامداد در قالب گروه‌های مختلف خمیر کردن، چونه‌گیر، نازک کردن خمیر، پخت‌کردن، تقسیم‌بندی و بسته‌بندی آغاز می‌شود.

 

موذن‌زاده اظهار داشت: روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ قرص نان صلواتی توسط بانوان خیر زرندی پخت می‌شود و هر روز قریب ۲۰ کیسه آرد تهیه و در اختیار بسیجیان قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه در دهه اول محرم مراسم عزاداری در حسینیه سپاه ثارالله زرند با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود، افزود: در این ایام از ۴ هزار عزادار حسینی پذیرایی شام به عمل می‌آید.

 
موذن‌زاده گفت: بانوان زرندی با این کار خداپسندانه ارادت خالصانه خود را به حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) ابراز می‌دارند.

 

انتهای پیام/