وزیر نیرو به کرمان سفر می‌کند + برنامه‌ها

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو با هدف بررسی مسائل و مشکلات ناشی از بحران آب و بهره‌برداری از چند پروژه به استان کرمان سفر می‌کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو با هدف بررسی مسائل و مشکلات ناشی از بحران آب و بهره‌برداری از چند پروژه به استان کرمان سفر می‌کند.

139305121300112803337373

به گزارش صدای زرند ، محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه در سفر یک روزه حمید چیت‌چیان به کرمان، ۳۰۰ کیلووات سامانه‌های خورشیدی منصوبه و محور سبز انرژی هفت باغ علوی افتتاح شده و همچنین عملیات اجرایی نیروگاه ۱۰۲ مگاواتی آغاز و تامین روشنایی خورشیدی ورودی شهر زرند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پیگیری‌ها برای انجام سفر وزیر نیرو به شهرستان رفسنجان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو در بعدازظهر پنجشنبه از ساعت ۱۸ در همایش هم‌اندیشی آب و انرژی در محل استانداری کرمان شرکت می‌کند، افزود: این همایش از ساعت ۱۸ در محل استانداری کرمان با حضور مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف از سفر وزیر نیرو به کرمان، بررسی مسائل و مشکلات ناشی از بحران آب در استان است، بیان کرد: در حال حاضر این مسئله به یک معضل عمده برای توسعه استان کرمان تبدیل شده است.

زاهدی با بیان اینکه انتظار می‌رود در این سفر روش‌های مختلف تامین آب استان کرمان برای مصارف شرب، صنعت و کشاورزی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: خوشبختانه در هفته جاری شورای حفاظت آب استان با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در استانداری کرمان تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه به جمع بندی‌های مناسبی دست یافتیم که انتظار می‌رود در سفر وزیر نیرو این جمع بندی‌ها مطرح و نهایی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای اجرای طرح صرفه‌جویی در مصرف آب استان کرمان نیاز به سرمایه‌گذاری‌های اولیه وجود دارد، گفت: به طور قطع از چیت‌چیان درخواست می‌شود بخشی از این هزینه‌کرد را تامین و مشکلات ناشی از بحران آب استان کرمان را در هیئت وزیران مطرح کند تا دولت یک برنامه‌ریزی برای حل آن در دستور کار قرار دهد.

زاهدی با اشاره به اینکه باید از هرگونه طرح انتقال آب برای استان کرمان حمایت شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سفر وزیر نیرو به استان کرمان روش‌های پیشگیری از اسراف آب به ویژه در حوزه کشاورزی بررسی و در این باره تصمیم‌گیری نهایی شود.

انتهای پیام/