خاتمی به قدرت باز می گردد؟!

صدای زرند / یادداشت سلیم زمانی : چند صباحی است که سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق پای خود را به گیشه ی روزنامه ها باز می بیند که نشان از تغییر رویه ی دستگاه های امنیتی نسبت به چاپ عکس وی در روزنامه های کشور دارد .

خاتمی

صدای زرند / یادداشت سلیم زمانی : چند صباحی است که سید محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق پای خود را به گیشه ی روزنامه ها باز می بیند که نشان از تغییر رویه ی دستگاه های امنیتی نسبت به چاپ عکس وی در روزنامه های کشور (به خصوص در صفحه ی اول ) دارد .

و اینکه برخی از روزنامه های همسو در اقدامیتامل بر انگیز وی را یکی از سوژه های های خبری خود یکی پس از دیگری کرده اند نشان از تصمیمات چراغ خاموش و پشت پرده می دهد.

 

اینکه خاتمی قصد بازگشت به دنیای فعال سیاست دارد و یا اینکه ابزاری شده است برای جناحی خاص جهت رسیدن به اهداف پیش رو شاید سوالی است که به ذهن هر خواننده ای می رسد.

اینکه چه تصمیم و یا چه نیتی پشت این این رویه ی اخیر باشد موضوع بحث در اینجا نیست اینکه چه نکاتی باید مورد توجه قرار گیرد بیشتر مد نظر است.داشتن فضای سیاسی پویا و رو به جلو به طور حتم فضای مورد علاقه اکثریت قریب به اتفاق جامعه است که نباید این خواسته مورد سوء استفاده برخی جریانات سیاسی قرار گیرد .

هرچند حضورمجدد یکی از چهره های شاخص سیاست در دو دهه ی اخیر شاید در ابتدا باعث رشد فضای مورد نظر باشد ولی هیچ تضمینی وجود ندارد که این فضا آرامشی باشد قبل از طوفان؛ طوفانی شبیه اتفاقات سال ۸۸ که باعث تکدیر خاطر جامعه شد .

هیچ بعید نیست جریاناتی بخواهند با استفاده از نام ایشان برای خود جایگاهی را رقم زنند که لایقشان نیست و مطمئنا اگرچنین اتفاقی بیافتد گرداب به وجود آمده به کشتی جریانات مصلح دیگر(اعم از اصلاح طلب و اصول گرا)و نیز خود ایشان خساراتی جبران ناپذیر وارد می کند.

اینکه این چنین شخصیتی به دامان نظام سیاسی بازگردد باعث خرسندی است ولی باید هوشیارتر از قبل بود تا در رخداد های سیاسی پیش رو نظیر انتخابات مجلس که سال آینده برگزار خواهدشدطوفانی سیاسی شکل نگیرد تا آرامشی که چند هنگامی است به آن دست یافته ایم دوباره متلاطم نشود.

ایشان باید متوجه باشند که همانند برخی چهرهای شاخص گذشته مورد سو استفاده قرار نگیرند و جریاناتی که اهدافی سوء در سر می پرورانند از ایشان استفاده ابزاری نکنند که در این صورت بعد از دستیابی به هدفشان ابزار کهنه ی خود را کنار خواهند گذاشت! در سوی دیگر این ماجرا جامعه قرار دارد .

به طور حتم هیچ جریان و گروه سیاسی بدون حمایت بخشی از جامعه نمی تواند به زندگی خود ادامه دهد در نتیجه هر جریانی در ابتدای تولد نیازمند جذب حامی و همسو کردن بخشی از جامعه به عنوان یکی از ستون های خود دارد در نتیجه این گونه جریانات دست به اقداماتی می زنند تا گروهی را با خود همراه کنند ( که همانطور در قبل گفته شد ممکن است از نام و تصویر خاتمی بهره برداری شود) در اینجا جامعه باید بیدار باشد تا در دام نیفتد ؛ دامی که نا خواسته بعضی را ستون خود می کنند باید اندیشید و نیمه ی پر و خالی لیوان را با هم نگاه کرد تا به درکی صحیح رسید . نباید ستون گرداب شد؛ باید هوشیار بود ….

انتهای پیام/