افزایش ۲ برابری تولید برق نیروگاه زرند

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند گفت: با راه‌اندازی واحد اول نیروگاه برق شهرستان زرند، تولید برق در این نیروگاه به دو برابر افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق زرند گفت: با راه‌اندازی واحد اول نیروگاه برق شهرستان زرند، تولید برق در این نیروگاه به دو برابر افزایش یافت.

2

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس ، محمدرضا حیدری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی حادثه‌ای در سال ۹۱ که منجر به صدمه دیدن تجهیزات اصلی توربین بخار اول نیروگاه برق شهرستان زرند شد با تلاش‌های متخصصان داخلی به ویژه نیروهای بومی شاغل در نیروگاه این واحد بازسازی تعمیر و آزمایش و با موفقیت وارد مدار تولید برق سراسری شد.

مدیرعامل شرکت تولید برق زرند بیان کرد: تمام اقدامات طراحی، بازسازی، تعمیر و نصب تجهیزات توسط متخصصان داخلی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال انجام شده است.

حیدری گفت: در زمینه راه‌اندازی این واحد با انعقاد قرارداد با شرکت تعمیرات نیروگاهی عملیات بازسازی روتور توربین که دچار خمیدگی و آسیب دیدگی پره‌ای شده بود ،آغاز و این شرکت توانست برای نخستین‌بار در ایران و نخستین تجربه و بدون حضور کارشناسان خارجی خمش‌زدایی روتور توربین را با موفقیت به انجام برساند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که تکنولوژی این کار قبلا در اختیار کشورهای اروپایی انجام می‌شد که با این اقدام ارزشمند حدود یک‌میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را در پی داشته است و زمان بازسازی این واحد نسبت به واحد مشابه کمتر از یک چهارم کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت تولید برق زرند افزود: در این راستا بازسازی پوسته‌های فشار قوی توربین و همچنین ری‌وایندینگ روتور ژنراتور و تعمیرات مربوطه با دقت زیاد و توسط بخش الکتریک تعمیرات نیروگاهی ایران انجام و به نتیجه رسید.

وی اظهار کرد: درحال حاضر سوخت نیروگاه نفت کوره است که از پالایشگاه‌های  اصفهان و بندر عباس از طریق ریلی و کامیون انتقال می‌یابد و سالانه به طور متوسط ۱۰۰ میلیون لیتر نفت کوره مصرف می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: نیروگاه برق زرند نخستین نیروگاه حرارتی جنوب شرق کشور است که در سال ۱۳۵۲ با دو واحد ۳۰ مگاواتی به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر برق بیش از ۶۰ درصد شهرستان زرند و صنایع این شهرستان را تامین می‌کند.

انتهای پیام/