استان پیشتاز سیاست اقتصاد مقاومتی است

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده و خواهد بود به شرط اینکه قوانین مزاحم برداشته شود.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی پیشتاز بوده و خواهد بود به شرط اینکه قوانین مزاحم برداشته شود.

رزم حسینی4

به گزارش صدای زرند ، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی افزود: ما قوانین مزاحم توسعه را در قالب یک کتاب جمع آوری کرده ایم که اگر این قوانین مزاحم رفع شود موجب توسعه اقتصاد خواهد شد.

وی بیان کرد: وقتی قوانین مزاحم باشد فساد اداری ایجاد می شود همین که ما حرف نمی زنیم این مشکلات به وجود می آیند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همه مشکلات کار را انجام می دهیم زیرا دولت تدبیر و امید عزم خود را برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بکار برده و دولتی معتدل بر گرفته از عصاره ۳۵ سال دولت های این کشور است.

استاندار کرمان گفت: برنامه های خوبی در جمهوری اسلامی ایران تنظیم می شود که بدرستی اجرا نمی شود از جمله اصل ۴۴ قانون اساسی که از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری، ۱۲ درصد و برخی می گویند سه درصد به بخش خصوصی واقعی واگذار شد و بند الف آن که واگذاری معادن بود هنوز انجام نشده است.

وی موضوع دیگر را سیاست نظام اداری کشور ذکر کرد و افزود: این موضوع از بهترین طرح هایی بود که در دولت قبل عکس آن عمل شد و بهره وری را کاهش داد و سند چشم انداز که قرار بود براساس آن به رتبه نخست منطقه برسیم بدرستی محقق نشد.

رزم حسینی گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شد می تواند کلید بسیاری از مشکلات باشد و این دولت هم درصدد اجرای این سیاست هاست.

وی بیان کرد: با توجه به ساختار معیوب دولت، نبود اختیارات کافی استاندار و انسجام در استان ما به فکر مدل مثلث توسعه اقتصادی افتادیم زیرا بر این بارویم که اگر قرار باشد توسعه ای اتفاق بیفتد باید از روستاها شروع شود.

وی تاکید کرد: اگر از دیدگاه خط بازی به ایده مثلث توسعه اقتصادی نگاه شود موفق نمی شود زیرا هدف ما توسعه اقتصادی است و از همه دیدگاه ها در این مثلث توسعه استفاده می کنیم.

استاندار کرمان گفت: نباید نگاه سیاسی به مدل مثلث توسعه داشته باشیم تا این ایده موفق شود و باید باور داشته باشیم که اعتدال می تواند این مدل را موفق کند.

وی افزود: در این ایده از ظرفیت ائمه جمعه هم استفاده شده است زیرا بر این باور هستیم که گره فرهنگ اقتصادی باید توسط روحانیت باز شود.

وی خاطرنشان کرد: روحانیت اگر به صحنه بیاید و بگوید سرمایه گذار محترم است و تکریم دارد کمک بسیار خوبی برای توسعه اقتصاد می شود.

رزم حسینی گفت: امروز در استان کرمان ائمه جمعه توجه ویژه ای به این مثلث توسعه دارند و کمک می کنند.

وی تاکید کرد: رهبری فرمودند، شاه بیت اقتصاد مقاومتی این است که به غیر دولتی نگاه کنید لذا امام جمعه باید آبادگر باشد و مردم یاد بگیرند از روحانیت تا مردم به فرهنگ کار عادت کنند نه اینکه در یک اداره بیایند و مستمر بگیر دولت شوند.

استاندار کرمان گفت: برای من مهم نیست که نمایندگان چه جناحی دارند برای من مهم است تا از ظرفیت های آنها برای توسعه اقتصادی استفاده کنیم زیرا اگر باند بازی باشد هیچ توسعه ای در کشور ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی استاندار اختیار انتخاب یک مدیرکل را ندارد و وقتی استاندار اختیار بودجه خود را ندارد این چه برنامه ریزی است، استاندار والی است یعنی نماینده حکومت، چه طور می شود همه مشکلات را بر دوش دارد اما وقت بودجه می رسد بودجه آن کجاست.

رزم حسینی گفت: پس باید یک مدل مدیریتی ایجاد کنیم تا همه دستگاه ها در این مدل مدیریتی سهیم و همه قوا مشارکت داشته باشند.

وی افزود: کارآفرین با سرمایه گذار و با یک فرد عادی تفاوت دارد زیرا ما کارآفرین کسی را می دانیم که از هیچ، ثروت خلق کند و سرمایه گذار کسی است که ریسک پذیر باشد و باید جایگاهی را برای آن در نظر بگیریم زیرا سرمایه گذاری است که می توان پول های خرد مردم را جمع کند.

استاندار کرمان گفت: ائمه جمعه ناظر مثلث توسعه هستند و وقتی به عنوان ناظر پایین موافقت نامه ها را امضا می کنند موجب جلب اعتماد سرمایه گذاران خواهد شد.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ تکریم سرمایه گذاران در جامعه نهادینه و به ملکه ذهن مردم تبدیل شود لذا وقتی به کرمان آمدیم گفتیم سرمایه گذار یک مجاهد اقتصادی است و باید تکریم شود.

انتهای پیام/