کاهش تولید زغال سنگ در استان کرمان صحت ندارد

مدیرعامل شرکت زغالسنگ استان کرمان با بیان اینکه شایعه کاهش تولید زغال سنگ در استان تکذیب می‌شود،گفت: در حال حاضر تولید زغالسنگ در استان کرمان کاهش نیافته، بلکه نسبت به مدت ۲ سال قبل، مصرف آن ۲ برابر شده است.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ استان کرمان با بیان اینکه شایعه کاهش تولید زغال سنگ در استان تکذیب می‌شود،گفت: در حال حاضر تولید زغالسنگ در استان کرمان کاهش نیافته، بلکه نسبت به مدت ۲ سال قبل، مصرف آن ۲ برابر شده است.

 

زغال سنگ 

به گزارش صدای زرند ،ایرج فلاح اظهار کرد: مصرف زغالسنگ در چندماه اخیر به شدت افزایش یافته است و به همین سبب به اشتباه تصور می‌شود که تولید زغالسنگ کاهش یافته است.

 

وی با بیان اینکه نیاز به زغال در کارخانه های کک سازی کشور زیاد است، گفت: در شمال استان کرمان در شهرستان‌های زرند، کوهبنان و راور ذخایر و معادن زغالسنگ زیادی وجود دارد.

 

مدیرعامل شرکت زغالسنگ کرمان افزود:در سال گذشته مصرف زغالسنگ محدود بود اما امسال به یک‌باره با اجرای پروژه‌های مختلف کک سازی و کارخانه‌هایی که نیاز به زغالسنگ دارند، روبرو شده‌ایم.

 

فلاح تصریح کرد: در مقطعی به سبب نبود تجهیزات مجبور به تعطیل کردن تعدادی از معادن شدیم، ولی هیچ کارگر زغال‌سنگی بیکار نشده است.

 

وی با بیان اینکه در استان کرمان برای یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت کک سازی باید زغالسنگ تولید شود، اظهار کرد: تولید زغالسنگ نوساناتی داشته است اما قطعا با اعلام نیاز کارخانجات کک سازی این تولید روز به روز افزایش خواهد یافت.

 

فلاح بیان کرد: در شمال استان حدود ۱۰ الی ۱۵ معدن زغالسنگ در محدوده کاری بخش دولتی و خصوصی وجود دارد که ۵۰ درصد معادن در اختیار شرکت دولتی زغالسنگ کرمان است.

 

وی با تاکید بر فروش زغالسنگ تولیدی بخش خصوصی به شرکت دولتی زغالسنگ کرمان، گفت: در مدت ۱۷ ماه مسئولیت در شرکت زغالسنگ کرمان، حقوق کارگران زغالسنگ به شکل ماهانه پرداخت شده است.

 

فلاح تصریح کرد: تنها تعدادی از بازنشستگان فولاد هستند که مشکلات پرداخت حقوق را دارند و البته طبق گفته مدیرعامل شرکت فولاد کشور به زودی پرداخت‌های این افراد به روز می‌شود.

 

وی بیان کرد: در استان کرمان از ۴ هزار کارگر زغالسنگ تنها ۲۰۰نفر زیر نظر فولاد و مابقی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند که تاکنون هیچ مشکل در پرداخت‌ها نداشته‌اند.

 

مدیرعامل شرکت زغال سنگ کرمان از بازنشسته شدن ۵۰۰ نفر از کارگران این مجموعه در سال گذشته خبرداد و اظهار کرد: این افراد در قالب طرح‌های تامین اجتماعی بازنشسته شده‌اند و تاکنون تمام مستمری آنان پرداخت شده است.

 

انتهای پیام/