۱۱ طرح گازرسانی در کرمان به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از بهره برداری از ۱۱ طرح گازرسانی در این استان طی هفته دولت خبر داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از بهره برداری از ۱۱ طرح گازرسانی در این استان طی هفته دولت خبر داد.

ودیعتی

 به گزارش صدای زرند ، محمدعلی ودیعتی ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: افراد باید از هم اکنون به فکر مدیریت مصرف گاز در زمستان باشند تا ضمن صرفه جویی بتوانند هزینه قبض ها را نیز کنترل کنند.

وی از خریداری سرور جدید در سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون قبض ها به صورت مستقل و آنلاین از کرمان صادر می شوند.

این مسئول از گاز رسانی به ۳۷ شهر و ۵۳۹ روستا در استان کرمان خبر داد و گفت: همچنین عملیات گازرسانی به ۶۱ روستا و شش شهر نیز در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تعداد مشترکین گاز استان را ۵۴۵ هزار مشترک عنوان و تصریح کرد: تعداد مشترکین در روستاها ۶۲ هزار و در شهرها  ۳۸۳ هزار است.

سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب گاز در کرمان مصرف شد

ودیعتی ابراز داشت: طی سال گذشته سه میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب گاز در استان کرمان مصرف شده که از این میزان یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون متر مکعب مصرف خانگی، یک میلیارد و ۵۱۳ متر مکعب مصرف نیروگاهی و ۱۵۰ میلیون مترمکعب نیز مصرف سی ان جی بوده است.

وی در خصوص بیمه واحدهای مسکونی گفت: به ازاء  هر واحد ۵۰ تومان بیمه کسر می شود.

این مسئول از انعقاد قرارداد با شرکت بیمه ایران خبر داد و گفت: افراد باید حداکثر بعد از سه روز از زمان وقوع حادثه مراتب را به شرکت گاز اعلام کنند تا بتوانیم گزارش لازم را به شرکت بیمه ارسال و برای دریافت خسارت اقدام کنیم.

گازرسانی به کهنوج و لاله زار

وی هزینه صرف شده برای خطوط انتقال بین شهری را ۴۴۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: تا آخر شهریور ماه سال جاری شهر کهنوج و لاله زار به همراه سه روستای اطرافش به شبکه گاز استان می پیوندند.

ودیعتی از کلنگ زنی خط انتقال گاز به نیروگاه کهنوج خبر داد و افزود: خط انتقال لاله زار ۳۱ کیلومتر، شبکه توزیع ۷۰ کیلومتر با هزار و ۴۰۰ انشعاب است که ۱۹۰ میلیارد ریال برای آن صرف شده است.

وی یادآور شد: با بهره بدراری از این طرح هزار و ۵۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می وشند.

وی همچنی ادامه داد: در خصوص کهنوج نیز شبکه توزیع ۲۵۰ کیلومتر، انشعابات هشت هزار و ۳۰۰ و اعتبار صرف شده ۲۵۰ میلیارد ریال است.

این مسئول اذعان داشت: تعداد خانوارها به همراه هفت روستای مجاور این شهر که از این طرح بهره مند می شوند ۱۰ هزار و ۷۰۰ خانوار است.

وی ادامه داد: پروژه گازرسانی به صنایع فولاد بوتیا، فولاد پارس در کرمان، فولاد زرند ایران، فولاد بردسیر، فولاد بافت و مجتمع گل گهر به اتمام رسیده است.

وی یاداور شد: دو پروژه مجتمع گل گهر و فولاد بردسیر به تازگی به بهره برداری رسیده اند.

ودیعتی تصریح کرد: شهرک صنعتی شمار دو سیرجان، دو منطقه ویژه اقتصادی سیرجان و رفسنجان و شهرک صنعتی زید آباد نیز در دست اقدام هستند.

این مسئول گفت: طی سال جاری در شهرستان های زرند؛ هفت روستا، رفسنجان؛ ۱۲ روستا، کرمان؛ ۱۱ روستا، کهنوج؛ هفت روستا، سیرجان؛ پنج روستا، شهربابک؛ چهار روستا و بافت؛ دو روستا گازرسانی شده اند.

گازرسانی به بم امسال اجرایی نمی شود

وی تکمیل پروژه های نیمه تمام را اولویت شرکت گاز استان کرمان دانست و افزود: کرمان استانی گسترده بوده به گونه ای که ۱۱ درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است که این گستردگی سبب شده خطوط انتقال طولانی و پرهزینه باشند.

ودیعتی تصریح کرد: طرح های باقی مانده از گذشته که مربوط به گلباف، راین، لاله زار و کنوج است در الویت قرار دارند.

وی یاداور شد: گازرسانی به شهرستان بم امسال اجرایی نشده و در صورت تامین اعتبار سال آینده انجام خواهد شد.

وی عدم انجام تعهدات کالایی را از دیگر مشکلات در مسیر اجرای پروژه ها دانست و گفت: تامین کنندگان و تولیدکنندگان به واسطه مشکلاتی که دارند به موقع نمی توانند کالاها را تامین کنند که این امر باعث رکود در اجرای پروژه ها می شود.

ودیعتی ادامه داد: برای اجرای پروژه ها در مسیرهای بین شهری به اراضی ساکنین و کشاورزان برمی خوریم که در ظاهر متعلق به منابع طبیعی بوده ولی افرادی مدعی تملک آنها هستند که در این زمینه نیز نیامند کمک دستگاههای مربوطه هستیم.

افتتاح ۱۱ طرح گاز رسانی طی هفته دولت در استان کرمان

وی از افتتاح ۱۱ طرح گاز رسانی طی هفته دولت در استان کرمان خبر داد و گفت: برای این منظور اعتباری برابر ۲۵۱ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال صرف شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۱۴۰ هزار میلیون ریال پروژه کلنگ زنی می شود که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

این مسئول اذعان داشت: طرح های گفته شده شامل گاز رسانی به دو هزار و ۵۸۷  واحد مسکن مهر، ۴۶ روستا، یک ایستگاه سی. جی. اس گل گهر و جایگاه عرضه سوخت خودرو پاریز است.

انتهای پیام/