یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان زرند

“علیرضا رزم حسینی” ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان زرند است، اثرات این ثروت را در توسعه شهرستان نمی‌بینیم و ثروت استان کرمان خارج می‌شود.

“علیرضا رزم حسینی” اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان زرند است، اثرات این ثروت را در توسعه شهرستان نمی‌بینیم و ثروت استان کرمان خارج می‌شود.

-استاندار-134

به گزارش صدای زرند ،”علیرضا رزم حسینی” ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: نتیجه اجرای شدن برنامه ششم توسعه باید در جهت کوچک کردن دولت و بزرگ کردن مردم باشد و اگر ثمره برنامه ششم همین یک مسئله باشد، پیشرفت و توسعه در همه زمینه‌ها خواهد بود.

وی افزود: بزرگی دولت‌ها موجب عقب افتادگی کشورها‌ست و هر جا دولت بیشتر است، بروکراسی اداری زیاد و مانع پیشرفت کشور است.

رزم حسینی تصریح کرد: برنامه پنجم ناقص اجرا شده و به اهداف نرسیده‌ایم و باید در برنامه ششم شاخص‌‎های عقب افتاده و نادیده در نظر گرفته شود و باید کاری کنیم همه دستگاه‌ها نقش فعال در تدوین برنامه ششم داشته و موارد مختلف را مطرح نمایند.

استاندار کرمان اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به معنی رفع قوانین مزاحم مسیر توسعه است و اقتصادی مردمی است و باید در برنامه ششم توسعه براساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری کار کنیم و باید نقش مردم در حوزه‌های مختلف بزرگ شود.

وی گفت: باید ظرفیت مردم را در استان کرمان آزاد کنیم تا بتوانند و بخواهند و مطلع شوند که می‌توانند در پیشرفت استان، بخش و منطقه خود موثر باشند.

امکان توسعه با اعتبارات دولتی در استان و کشور وجود ندارد

رزم حسینی تاکید کرد: امکان توسعه با اعتبارات دولتی در استان و کشور وجود ندارد و باید صندوق‌های سرمایه‌گذاری روستایی و شهرستانی تشکیل و از محل پول‌های مردم، پروژه‌های هر منطقه را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: پول‌هایی که در بخش‌های کشاورزی و صنعت در اختیار مردم بوده و در داخل استان خرج نمی‌شود، باید به استان برگردد و اگر این سرمایه‌ها در استان بماند و پول‌های مردم جمع شود، چند صد برابر پروژه‌های دولتی است.

استاندار کرمان گفت: استان کرمان در این زمینه پیشتاز خواهد شد و رویکرد برنامه ششم باید این باشد و در بخش توسعه ظرفیت‌های مردم آزاد شود و نقش دولت کنترل و نظارت است.

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان زرند

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد پسته شهرستان زرند است، اظهار کرد: اثرات این ثروت را در توسعه شهرستان نمی‌بینیم و ثروت استان کرمان خارج می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: همه شرکت‌های استان کرمان در راستای توسعه استان گام بر نمی‌دارند. تنها چند شغل ایجاد کرده و گردش مالی حسابشان را به تهران می‌برند.

وی افزود: باید رویکرد برنامه ششم در استان کرمان، افزایش نقش مردم و رفع قوانین مزاحم باشد و بودجه همه بخش‌ها برای آزاد کردن پتانسیل مردم باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: شاخص‌های وضع موجود در تدوین برنامه مهم است و بحث افاغنه به عنوان یک راهبرد استانی باید در نظر گرفته شود و ما سیاست خود را درباره افاغنه اعلام می‌کنیم و این مسئله باید مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عرضه کار در استان را افاغنه گرفته‌اند، بیان کرد: ما به وظیفه استانی و شرعی خود عمل کرده و این مسئله را به دولت اعلام می‌کنیم.

سرمایه‌گذاری ۱۷ موسسه غیردولتی در استان کرمان

رزم حسینی با اشاره به امضای موافقت نامه های سرمایه گذاری در استان کرمان گفت: ۱۷ موسسه غیردولتی به استان آمده و این حجم سرمایه‌گذاری در هیچ استانی صورت نگرفته و ۴۲ هزار میلیارد تومان در شش ماه موافقت‌نامه‌هایی است که مزیت در استان مشاهده کرده‌اند.

وی افزود: کار من در تهران فقط رفع موانع است و باید کاری کنیم که فراگیر شود.

استاندار کرمان گفت: راهبرد کشورهای پیشرفته جهانی است که دولت باید کوچک شود و باید با هماهنگی بودجه دولت به عنوان موتور حرکت اقتصادی مردم باشد.

در این جلسه بحث ماده ۱۸۰ قانون بودجه در استان نهایی شد.

‌انتهای پیام /