جزئیات بیشتری از حمله به دو آمبولانس در جنوب کرمان/ اختلافات طایفه ای، انگیزه حادثه

دادستان شهرستان عنبرآباد در تشریح جزئیات حمله به دو دستگاه آمبولانس در محور مواصلاتی کهنوج به جیرفت گفت: علت و انگیزه عاملان این حادثه اختلافات شخصی و طایفه‌ای بوده است.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، حامد عمرانی شامگاه ۱۵ فروردین ماه در این رابطه اظهار کرد: سال گذشته بر اثر اختلافات شخصی و طایفه‌ای در یک نزاع دو نفر در شهرستان رودبار جنوب به قتل می‌رسند و پس از مدتی متهم به قتل دستگیر می‌شود.

وی افزود: بدلیل نبود زندان در شهرستان رودبار، فرد متهم به قتل از سال گذشته تاکنون در زندان کهنوج نگهداری می‌شده است.

دادستان عنبرآباد ادامه داد: امروز یکی از بستگان متهم به قتل به منظور ملاقات با زندانی به زندان کهنوج مراجعه می‌کند و پس از بازگشت از زندان مورد حمله افراد ناشناس قرار می‌گیرد و ضاربان از صحنه جرم متواری می‌شوند.

وی گفت: بلافاصله فرد مجروح به بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج منتقل می‌شود و سپس برای ادامه درمان به بیمارستان جیرفت و کرمان اعزام می‌شود.

عمرانی اعلام کرد: تحقیقات اولیه بیانگر این مطلب است افراد مهاجم که از طایفه مقتول نزاع سال قبل هستند و پس از کسب اطلاع از اینکه فرد مضروب به بیمارستان جیرفت منتقل شده، مجددا در مسیر آمبولانس کمین می‌کنند و متاسفانه در ابتدا به یک دستگاه آمبولانس که حامل یک مریض قلبی بوده، حمله کردند که در این حادثه راننده آمبولانس مجروح شده است.

وی افزود: افراد ضارب مجددا به آمبولانس دوم که (حامل فرد مجروح روبروی زندان کهنوج بوده) حمله می‌کنند و متاسفانه در این حادثه فرد مضروب و برادر وی به قتل می‌رسند و به کادر درمان در این آمبولانس آسیبی وارد نشده است.

دادستان عنبرآباد بابیان اینکه هویت افراد ضارب شناسایی شده، افزود: در این رابطه تدابیر لازم اندیشیده شده و دستورات قضایی لازم برای دستگیری متهمان صادر شده است.