چند توصیه زیست محیطی برای روز طبیعت

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: مردم در روز طبیعت از روشن کردن آتش و رها کردن زباله در عرصه های طبیعی خودداری کنند.

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، سرهنگ جمشید محبت خانی افزود: افرادی که در طبیعت حضور پیدا می کنند، از روشن کردن آتش خودداری کنند چراکه آتش افزوزی با توجه به وزش باد شدید در فصل بهار ممکن است به وقوع حریق گسترده منجر شود.

وی با تاکید بر ضرورت خودداری از رها کردن زباله در طبیعت اظهار کرد: خیلی از زباله ها که در طبیعت باقی می ماند، بعدها باعث آتش سوزی می شود که از جمله آن ها به بطری آب معدنی و شیشه ای اشاره کرد. این زباله ها ممکن است طی تابستان بر اثر تابش نور خورشید موجب آتش سوزی عرصه های طبیعی شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه محیط بانان با آماده باش بیشتر در تعطیلات نوروزی مشغول کار هستند و با تخلفات برخورد می کنند، گفت: مردم نیز اگر موردی از آتش افروزی یا قطع درختان را مشاهده کردندبا سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند یا اگر محیط بانان را دیدند به آنان اطلاع دهند تا با آن ها برخورد کنیم.

وی با اشاره به نحوه رهاسازی ماهی های قرمز در روز طبیعت اظهارکرد: مردم ماهی قرمز را در رودخانه ها و تالاب ها رها نکنند چون ممکن است حامل بیماری هایی باشند که منجر به تلف شدن آبزیان آن پهنه آبی شود و ماهی های قرمز را در محل هایی رها کنند که توسط دهیاری ها و شهرداری ها مشخص شده است.

محبت خانی در پایان گفت: سبزه ها را در روز طبیعت در آب ها را نکنید چراکه موجب انتقال سموم و بیماری و منجر به تلف شدن گونه های گیاهی و جانوری شود.