رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان زرند عنوان کرد:

عوامل نظارت و ستادی انتخابات در زرند ۴۹۴ نفر است/ جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات مهمترین هدف شورای نگهبان

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان زرند در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا مهمترین هدف شورای نگهبان است.

به گزارش صدای زرند، “علی پوررنجبر” رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان شهرستان زرند روز دوشنبه (۲۳ بهمن‌ماه) در نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه زرند، ضمن گرامیداشت حماسه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: با همراهی اصحاب رسانه، کلیات فرایند انتخابات از ابتدا تاکنون به خوبی پوشش رسانه‌ای یافته است، که از این بابت قدردان اصحاب رسانه شهرستان هستیم.

وی افزود: رسانه ها مکلف به ترویج هنجارهای انتخابات و نهادینه کردن آن در فرهنگ عمومی جهت افزایش حضور مردم در انتخابات هستند تا هم شور و هم شعور انتخاباتی صورت گیرد و باید نسبت به پخش برنامه های آموزشی و تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی و حتی ساخت و نشر کلیپ های مناسب اقدام نمایند.

پوررنجبر ادامه داد: مقدمات لازم برای سازماندهی اعضای شبکه نظارت و بازرسی بر انتخابات حوزه‌های انتخابی شهرستان زرند انجام شده و بیش از ۴۶۹ نفر به همراه ۲۵ سرناظر کار نظارت و بازرسی بر انتخابات اسفندماه را برعهده دارند.

وی افزود: این شورا به طور قطع به گونه ای عمل می کند که هم مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی را داشته باشیم و هم انتخابات به صورت پرشور برگزار شود ولی از قانون کوتاه نمی آییم و قانونی عمل می کنیم.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان زرند، جلب اعتماد و اطمینان مردم نسبت به سلامت انتخابات و صیانت از آرا را مهمترین هدف شورای نگهبان عنوان کرد و افزود: رعایت کامل بی‌طرفی در انتخابات، سرلوحه اقدامات شورا و اعضای این شبکه است و ملاک کار ما بر مبنای قانون خواهد بود.

وی بیان داشت: طبق جدول زمان‌بندی انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳ الی ۹ اسفندماه زمان تبلیغات کاندیداهای راه‌یابی به مجلس شورای اسلامی دوازدهم و از ۲۵ بهمن ماه الی ۹ اسفند ماه به مدت ۱۵ روز زمان تبلیغات کاندیداهای راه‌یابی به ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است.

پوررنجبر اعلام کرد: ۱۰ اسفند نیز طبق قانون، انجام تبلیغات کاندیداها ممنوع اعلام شده و ۱۱ اسفندماه نیز برگزاری انتخابات در شهرستان زرند همزمان با سراسر کشور صورت خواهد گرفت.

خبرنگار: اکبر ابراهیمی زرندی