اکران فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در استان کرمان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فراهم شدن امکان اکران فیلم‌های راه‌یافته به بخش‌های مختلف چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان کرمان خبر داد.

به گزارش صدای زرند، محسن روحی از برگزاری جشنواره فیلم فجر از ۱۶ تا ۲۳ بهمن‌ماه در سینماهای آسیا و شهر تماشا کرمان خبر داد و افزود: از مجموع فیلم‌ها ۲۲ عنوان فیلم به بخش سودای سیمرغ، ۱۲ عنوان فیلم به بخش نگاه نو و ۴ فیلم به بخش پویانمایی راه یافته‌اند و به‌زودی جدول نهایی فیلم‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بنا به اعلام اداره‌کل ارشاد کرمان، تهیۀ بلیت تنها از طریق سامانۀ آی‌تیک، ایران‌تیک، سینما تیکت و گیشه هفت امکان‌پذیر است.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، وی در توضیح بیشتر بیان کرد: این اقدام در راستای توسعه و تحقق عدالت فرهنگی، ایجاد روحیۀ نشاط و شادابی و با هدف آشتی مردم با سینما، همزمان با چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، همچون سال‌های گذشته و به همت سازمان امور سینمایی و سمعی بصری کشور محقق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، برگزاری جشنواره فیلم فجر در کرمان را فرصت مناسبی برای مردم فرهنگ‌دوست کرمان برای تماشای جدیدترین تولیدات سینمایی کشور دانست و اظهار کرد: متاسفانه به‌دلیل شرایط فنی و اقتضائات مختص این هنر و همچنین محدودیت‌های عرضۀ فیلم در کشور، در بسیاری موارد آثار تولیدی امکان نمایش در همۀ استان‌ها را نمی‌یابند و برگزاری جشنواره سبب می‌شود این امکان به‌صورت یکپارچه در همۀ نقاط کشور به‌ویژه کرمان که ظرفیت‌های سینمایی و انسانی بالایی دارد به وجود آید.

وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره فیلم فجر در کرمان هنرمندان استان از آخرین دستاوردهای سینما در بُعد فنی و محتوایی آگاه می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین هنرمندان استان می‌توانند در فضایی تخصصی و در عین حال صمیمی، ایده‌ها و اندیشه‌های خود و فیلم‌سازان را مورد تحلیل و بررسی قرار دهند.

روحی جشنواره فیلم فجر را یک رویداد فراگیر که همۀ اقشار جامعه را در برمی‌گیرد دانست و اضافه کرد: سینما می‌تواند خانواده‌ها، گروه‌ها، افراد و کارکنان را در کنار هم جمع کند و لذت تجربه‌ای هنری و جمعی را برای آن‌ها ممکن سازد، لذا امیدواریم مدیران استان با حضور خود و کارکنان چنین فرصتی را برای خانواده‌ها فراهم کنند.