توصیه های شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان جهت جلوگیری از بیماری هاری

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: اطلاع‌رسانی لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری هاری در سطح شهرستان یک ضرورت است، چراکه هاری یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است.

دکتر امیرحسین همتی در گفتگو با صدای زرند اظهار کرد: هـاری یک بیماری مشترک و خطرناک بین انسان و حیوان است که در صورت ابتلای انسان، میزان کشندگی بالایی دارد و حیوانات گوشـتخوار اهلی و وحشـی به عنوان میزبان این ویروس عمل کرده و نقش بسـیار مهمی در انتقال آن دارند.

وی با بیان اینکه شبکه دامپزشـکی شهرستان کوهبنان در راستای وظایف سازمانی خود و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای موظف به واکسینه کردن حیوانات صاحب‌دار است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان کوهبنان، بیش از ۳۸۰ قلاده سگ صاحبدار نسبت به ویروس هاری واکسـینه شده‌اند.

رییس شبکه دامپزشکی کوهبنان تصریح کرد: اطلاع‌رسانی لازم به منظور پیشگیری از شیوع بیماری هاری در جامعه یک ضرورت است، چراکه هاری یکی از خطرناکترین بیماری‌های مشترک انسان و حیوان است که از طریق گزش حیوانات وحشی مانند سگ، شغال، گربه و سایر حیوانات به انسان منتقل می‌شود. همچنین پس از گذشت در مدت کوتاهی ویروس مستقیماً بر روی سیستم عصبی فرد تأثیر می‌گذارد.

وی در پایان از عموم مردم خواست در صورت بروز هر گونه حیوان گزیـدگی ضـمن شسـتشوی ناحیه گزیـده شـده با آب و صابون در اسـرع وقت برای انجام اقـدامات درمانی به نزدیکترین پایگاه بهـداشت محل زندگی خود مراجعه کرده و مراتب را به شبکه دامپزشـکی شهرستان اطلاع رسانی کنند.