پیگرد قانونی خودروهای فاقد مجوز بهداشتی حمل توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان

دکتر امیرحسین همتی، رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز متأسفانه برخی از سودجویان اقدام به عرضه فراورده های خام دامی از جمله ماهی در کنار معابر عمومی با خودروهای غیر مجاز یا مختص حمل فراورده های خام دامی به مراکز عرضه می نمایند که این موضوع علاوه بر اینکه می تواند بهداشت جامعه و سلامت مردم را به مخاطره بیاندازد از نظر قانونی نیز جرم محسوب می شود.

به گزارش صدای زرند، وی تاکید کرد کرد: تمامی خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی تحت نظارت سازمان دامپزشکی هستند و برای هر کدام کد رهگیری بهداشتی صادر و برای هر محصول حمل شده، گواهی بهداشتی حمل در سامانه یکپارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی صادر می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: نداشتن مجوز حمل و پیشینه بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری و فساد پذیری فراورده های خام دامی باعث بیشتر شدن احتمال آلودگی محموله ی خودروهای سیار فروش فراورده های خام دامی می شود.

دکتر همتی در پایان به مردم توصیه کرد: فراورده های خام دامی را تنها از مراکز مجاز تحت نظارت شبکه دامپزشکی تهیه نمایند و در صورت مشاهده فروشندگان دوره گرد عرضه کننده فراورده های خام دامی مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان با شماره تماس های ۳۳۴۹۴۴۰۱ – ۳۳۴۹۴۴۰۲ اطلاع داده تا برخورد لازم صورت پذیرد.