برگزاری اردوی جهادی توسط شبکه دامپزشکی در دو روستای شهرستان کوهبنان

به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج و باهدف محرومیت‌زدایی و کمک به بهداشت و سلامت دام، اردوی جهادی توسط شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با همکاری بسیج سازندگی برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، رئیس شبکه دامپزشکی کوهبنان گفت: در این دوره دو روزه اردوهای جهادی با همکاری بسیج شهرستان، دو روستای ده آقا رضا و ده امیرخان شهرستان کوهبنان از خدمات دامپزشکی بصورت رایگان بهره مند شدند.

دکتر امیرحسین همتی افزود: در این اردوها علاوه بر واکسیناسیون رایگان جمعیت دام های سبک علیه بیماری تب برفکی، سمپاشی و ویزیت رایگان دام؛ دو دوره آموزشی با محوریت بیماری‌های مشترک انسان و دام به‌صورت آموزش چهره‌به‌چهره برگزار شده است.

همتی بیان داشت: در طول این اردوها تعداد ۱۵ نفر از اهالی دو روستا توسط کارشناس آموزش این شبکه بصورت چهره به چهره در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام آموزش های لازم را فراگرفتند.تعداد ۸۰۰ راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شدند؛ همچنین ۲۳۰۰ متر مربع از اماکن دامی دو روستا علیه انگل های خارجی سم پاشی شده و ۹ راس دام بصورت رایگان معاینه شدند.

این مقام مسئول عنوان داشت: برگزاری این گونه اردوهای جهادی توسط شبکه دامپزشکی در سطح شهرستان با هدف محرومیت زدایی و بالا بردن دانش دامداران مناطق روستایی در خصوص انواع بیماری های دام از اقدامات شایسته این دستگاه اجرایی است و در پایان بر تداوم برگزاری این اردوها در طی امسال و سنوات آتی، تاکید کرد.