معاون شرکت مدیریت منابع آب ایران در کرمان مطرح کرد؛

جنگ آب به شهرها و روستاها رسیده است

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران از تغییر مدل مصرفی آب کشور در آیندۀ نزدیک خبر داد و گفت که اگر به پیشواز این مدل نرویم با مشکل مواجه می شویم.

به گزارش صدای زرند، مهدی دانشگر که در مراسم معارفۀ سرپرست شرکت آب منطقه ای استان کرمان سخنرانی می کرد، با بیان این که شرایط آب کشور سخت است، افزود: ما تصور می کردیم جنگ آب به عمر اداری ما قد نمی دهد و بین کشورها خواهد بود اما رخ داد و اکنون جنگ آب بین شهرها، روستاها و حتی به کشاورزان رسیده است.

دانشگر در این مراسم با بیان این که ایران در منطقۀ خشک و نیمه خشک جهان واقع شده است، گفت: در حوزۀ آب مشکلات زیادی داریم، میانگین بارندگی در کشور حدود ۲۵۰ میلیمتر و در یک استان ۱۸۰۰ میلیمتر است و در برخی نقاط کشور این نُرم حدود ۲۰۰ میلیمتر است لذا میزان بارندگی در کشور یکسان نیست و این عدم تناسب بارش و همچنین زمان بارش، کار مدیریت آب را با مشکل روبه رو کرده است.

وی با تاکید بر این که مدیریت آب فقط از طریق اجماع و یک نگاه انجام می شود، اظهار کرد: به زودی مدل مصرفی کشور تغییر خواهد کرد و اگر به پیشواز این مدل نرویم با مشکل مواجه می شویم زیرا با این مدل مصرفی به جایی نخواهیم رسید. کشاورزان، صنعتگران و همۀ مصرف کنندگان باید توجیه شوند که این مدل مصرف اشتباه است.

معاون مجامع، توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان این که نقطۀ اتکای استان کرمان آب های زیرزمینی است، گفت: نگران فرونشست ها در برخی از نقاط کشور هستیم.

وی با اشاره به اشاعۀ مصرف بهینه در آب اظهار کرد: مدیریت توأمان آب و برق در وزارت نیرو رخ داده است.

دانشگر با تاکید بر این که همۀ مردم عضو دولت آب هستند، یادآور شد: همۀ مردم در مدیریت آب سهیم اند. باید فرهنگ مصرف آب را در کشور تغییر دهیم.

انتهای پیام/