اولین دوره مسابقات بازی های بومی و محلی جام بلند همتان در استان کرمان

اولین دوره مسابقات بازی های بومی و محلی جام بلند همتان در استان کرمان باحضور سلطانی معاون فرهنگی اداره کل ورزش جوانان استان ، شفیعی معاون بهزیستی استان و محمدی رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری بازی های بومی و محلی استان در سالن ورزشی استانداری کرمان برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، وحید محمدی رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی و محلی استان کرمان گفت : جهت خدمتگذاری به جامعه‌ی ورزش روستایی و عشایری گام دیگری برداریم جامعه‌ی توانخواه استان کرمان در سراسر روستاهای استان کرمان مسابقاتی برگزار و نسبت به معلولین و محدودیت‌هایی که داشتند از توانایی های برخوردارهستند استفاده شود.

او افزود: مسابقات در قالب ۶ رشته ورزشی بازی های بومی و محلی شامل دوزپا ،هفت سنگ مهارتی ،چوب کشی ، یه قل دو قل ،کلاس به کلاس ،دال پلان در این مسابقات ۶۰ ورزشکار به مسابقات استانی راه یافتند و این مسابقات انشاالله مدیریت خواهیم کرد و نفرات برتر به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

او تصریح کرد: به نفرات اول تا سوم حکم قهرمانی و جوایز نفیسی اهدا شد.

احمد شفیعی معاونت توانبخشی و کارشناسان تخصصی بهزیستی استان کرمان گفت:اولین دوره مسابقات بازی های بومی و محلی جام بلند همتان C.B.R اداره کل بهزیستی استان باهمکاری هیات ورزش روستایی و عشایری بازی های بومی و محلی استان کرمان به مدت یک ماه شروع شده است و با حضور ۷۰۰ نفر ورزشکار در مرحله اول شناسایی روستایان مستعد در شهرستان های استان کرمان باهم به رقابت پرداختند.

او افزود:این مسابقات گروه افراد دارای معلولیت است هدف برگزاری این مسابقات باعث ایجاد انگیزه و شاد بودن و یک انگیزه‌ای در این بچه‌ها ایجاد شده است و باور کنند با اینکه محدودیت‌هایی دارند ولی می‌توانند از همان محدودیت‌ها فرصت‌سازی کنند و آن را تبدیل به یک انگیزه کنند.

او تصریح کرد:مسابقات قهرمانی شهرستان با همکاری هیات ورزشی روستایی و عشایری ، بازی های بومی و محلی و اداره بهزیستی شهرستان به پنج منطقه ،بم ،جیرفت ،زرند، بافت و کرمان تقسیم شده و مقام‌های اول به مسابقات استانی اعزام شدند.

در پایان از گروه سرود توان خواه ، داوران و برگزار کنندگان تجلیل شد.

انتهای پیام/