مدیرکل ثبت کرمان در دیدار با فرماندار سیرجان:

برای اراضی کشاورزی با هر مساحتی سند صادر می شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان با بیان اینکه برای اراضی کشاورزی با هر مساحتی سند صادر می شود، گفت: حدنگاری و صدور اسناد مالکیت کاداستری برای تمام پهنه های سرزمینی، دغدغه و مطالبه رهبر معظم انقلاب است و با تحقق این امر، میزان ورودی پرونده به دستگاه قضایی قریب به ۴۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش صدای زرند، سیدمهدی هاشمی شامگاه ۲۵ مهرماه در دیدار فرماندار شهرستان سیرجان درخصوص وضعیت حدنگاری در این شهرستان با اشاره به تحقق ۹۹.۴ درصدی صدور اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان سیرجان، اظهار کرد: با توجه به اتمام حدنگاری اراضی ملی، کار ویژه سازمان ثبت اسناد و املاک در سال جاری، صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی است که پیشرفت خوبی در این زمینه حاصل شده است.

او افزود: رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات، پیش زمینه صدور اسناد حدنگار کشاورزی محسوب می شود و در این زمینه اقدامات خوبی در کمیسیون رفع تداخلات صورت گرفته است که باید با هم افزایی همه دستگاه ها و اقدام جهادی این روند سرعت گیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان صدور اسناد مالکیت برای باغ ها و اراضی کشاورزی را موجب رونق تولید و ارتقاء امنیت غذایی دانست و تصریح کرد: تشکیل پرونده و نقشه برداری این اراضی توسط شرکت های طرف قرارداد این اداره کل، به صورت رایگان صورت می گیرد.

هاشمی ضمن اشاره به وجود ۲۵۲ هزار فقره سند دفترچه ای در استان کرمان، اظهار کرد: به موجب تبصره ۳ ماده ۱۱ قانون جامع حدنگار، ارائه هرگونه خدمات به اسناد دفترچه ای ممنوع است و مالکین این اسناد باید در اولین فرصت نسبت به تبدیل این نوع اسناد به تک برگ اقدام کنند.

او اضافه کرد: صدور اسناد مالکیت تک برگ (حدنگار) بستر ارائه خدمات الکترونیک را فراهم می آورد و در حال حاضر استعلامات مربوط به این نوع اسناد به صورت آنی و توسط هوش مصنوعی پاسخ داده می شود.

در این نشست علی یعقوبی پور فرماندار سیرجان با قدردانی از فعالیت های اداره ثبت اسناد بر ضرورت تشکیل جلسه مشترک اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان سیرجان با بخشداران و دهیاران، به منظور تبیین ظرفیت ایجاد شده برای صدور اسناد اراضی کشاورزی تاکید کرد.

انتهای پیام/