درخواست ميراث فرهنگي زرند

خانه چریک پیر بعنوان “نماد مقاومت بانوان ایران” ثبت ملی شود

در اولین روز از هفته ی گردشگری، کارکنان اداری و تعدادی از صنعتگران صنایع دستی شهرستان زرند با حضور در شهر انقلابی خانوک باتفاق حجه الاسلام غفوری امام جمعه خانوک ،اسدی شهردار،مختاری رئیس پاسگاه انتظامی و تعدادی از اعضای شورای شهر ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر با گلباران قبور شهدا و نیز گلباران قبر بانو اسدی نسبت به مقام شهدا و حماسه‌ سازان دفاع مقدس ادای احترام کردند.

به گزارش صدای زرند، حجه الاسلام غفوری با اشاره به اهمیت گردش و سفر در اسلام آن را نمونه ای واقعی از کسب تجربه و عبرت پذیری از تاریخ و طبیعت عنوان کرد و افزود: دستور خداوند به سیرو فی الارض برای تمام انسانها می تواند درس و عبرت باشد.

امام جمعه خانوک افزود: گردشگری معنوی ، اساس و شالوده ی فکری انسانها را به سمت تعالی و پیشرفت های معنوی سوق می‌دهد هر زمانی که با دیدن عمارت‌های بزرگ به این نکته می رسیم که چگونه روزگاری ساکنان و مالکان این عمارت ها زندگی کرده اند و نام آنها اکنون چگونه در بین مردم به زبان می آید. لذا انسان در این نوع گردشگری با مفاهیم اخلاقی هم روبرو می شود که ای انسان چند صباحی زندگی کردی برای آخرت خود چه کردی؟ و آیا بین سعادت و شقاوت انسانها کدامیک ماندگارتر خواهد بود.

اسلامی رئیس میراث فرهنگی زرند هم در ارتباط با شهر خانوک گفت: اساس شکل گیری گردشگری انقلابی به سال ۹۵ بر می‌گردد و در دورانی که ایده ی گردشگری انقلابی از زرند و از خانوک آغاز شد . آن روزها ما دنبال ثبت خانه میرزازده خانوکی بعنوان بخشی از شناسه ی انقلاب بودیم تحت عنوان موزه ی انقلاب.

اسلامی افزود: در رابطه با شکل گیری این ایده باید از حجه الاسلام شجاعی که آن روزها امام جمعه بودند و ایشان این موضوع را اولین بار به من منتقل کردند هم تشکر کنم.

رئیس میراث زرند با تجلیل از مقام مادر شهیدان ، مرحومه اسدی که نقش آفرین حماسه ی جهاد با تشکیل گروه پخت نان برای جبهه بود و خود علاوه بر این مادر و مادر بزرگ چندین شهید و جانباز و آزاده بودند اما محکم و استوار در مسیر انقلاب حرکت می کردند گفت: اولا بدنبال این هستیم تا خانه بعنوان نماد مقاومت بانوان ایران زمین ثبت ملی شود ، و دوم اینکه واژه ی چریک پیر نباید به فراموشی سپرده شود لذا درخواستم از شهردار پرتلاش خانوک این است که یک معبری بنام چریک پیر نامگذاری شود و سردیس این بانو هم در ابتدای خانوک ساخته شود.

اسلامی از توجه ویزه ی فرماندار زرند هم قدردانی کرد و گفت:جناب فرماندار اعتبار بسیار خوبی برای ایجاد پارک گردشگری انقلابی و زیباسازی محوطه خانه‌ چریک پیر اختصاص داده اند که انصافا قابل تقدیر است.

اسدی شهردار خانوک هم با اعلام اینکه خانوک سرزمین زنان و مردان مقاوم و با ایمانی است که برای صیانت از انقلاب و ارزش‌ها هیچگاه کوتاهی نکرده اند گفت: ما روی گردشگری انقلابی خانوک حساب ویژه ای باز کرده ایم و چهره ی این شهر را هم متناسب با فرهنگ انقلاب و مقاومت زیباسازی خواهیم کرد.

شهردار خانوک از شرکت کنندگان در مراسم نیز قدردانی کرد و گفت:باید بدنبال افزایش خانه های بوم گردی و نیز ایجاد یک مجموعه اقامتی برای مسافران و گردشگرانی باشیم که در آینده به شهر ما سفر خواهند کرد.

انتهای پیام/