سازمان جوانان حزب اسلامی کار عضو می پذیرد

سازمان جوانان حزب اسلامی کار، تشکلی از جوانان و دانشجویان می باشد که تحت حزب اسلامی کار از بین دانشجویان یا دانش آموختگان خوش فکر دانشگاه ها و تمام مراکز آموزش عالی کشور عضو می پذیرد.

HezbEslamiKar1

فارغ از هر مرده باد و زنده باد                       سر به اصلاح وطن باید نهاد

صدای زرند: متقاضیان همکاری با سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، خبری، خیریه، صنفی دانشجویی و… می توانند در این رابطه با دبیر تشکیلات سازمان ارتباط برقرار نمایند.

جهت هماهنگی و آشنایی بیشتر با فعالیت های سازمان می توانید استان و شهر محل سکونت خود به همراه شماره تماس را به ایمیل زیر ارسال نمایید تا با شما تماس گرفته شود.

tashkilat.soilp@gmail.com  ایمیل تشکیلات سازمان

دانشجویان یا دانش آموختگان خوش فکر دانشگاه ها و تمام مراکز آموزش عالی کشور می توانند به عضویت رسمی سازمان درآیند. افراد دیگر که این شرایط را ندارند نیز می توانند در صورت تمایل به عنوان هوادار در فعالیت های خیرخواهانه و وطن‌دوستانه این گروه از جوانان و دانشجویان شرکت کنند.

…………………………………………………………………………

آدرس دفتر مرکزی: تهران – خ ولیعصر – پائین تر از چهارراه زرتشت – جنب سینما آفریقا – کوچه امینی – ساختمان مرکزی حزب اسلامی کار (پلاک ۴۳)- طبقه چهارم – دفتر سازمان

آدرس دفتر شهرستان زرند: چهار راه باهنر (شهربانی) – طبقه فوقانی فنی حفاظتی بیژن (تلفن تماس: ۴۲۳۳۰۳۴ – ۴۲۲۶۹۰۰) ایمیل: tashkilat.zarand@gmail.com   آدرس وبلاگ: http://zarand-tashkilat.blogfa.com

مدارک مورد نیاز جهت تکمیل عضویت: سه قطعه عکس ۴*۳ – کپی شناسنامه.

…………………………………………………………………………

آشنایی با سازمان جوانان حزب اسلامی کار

سازمان جوانان حزب اسلامی کار، تشکلی از جوانان و دانشجویان می باشد که تحت حزب اسلامی کار (ثبت در وزارت کشور در سال ۱۳۷۷) و ذیل اساسنامه این حزب و در چارچوب قانون فعالیت می کند.

سازمان جوانان فعالیت خود را از اردیبهشت ۱۳۹۰ آغاز نمود و در شهریور این سال اولین هیات رئیسه سازمان، بر اساس اساسنامه مصوب و بصورت رسمی شروع به فعالیت و اعلام موجودیت کرد.

این تشکیلات دارای کمیته های مختلف می‌باشد که هر یک بر اساس قوانین و مقررات خود در حال فعالیت می باشند. ساز و کار فعالیت هر عضو در این تشکیلات در یک جزوه تحت عنوان “ساختار تشکیلاتی-طرح آفتاب” توضیح داده شده که در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.

مواضع رسمی و عمومی این سازمان بصورت عمومی در وبسایت پویش و اخبار و مقالات اعضای این سازمان بصورت داخلی و درون تشکیلاتی در نشریه داخلی پویش منتشر می شود.

جمعی از دانشجویان دانشگاه های مختلف با علاقه و بصورت داوطلبانه در این سازمان فعالیت و در اداره آن سهیم هستند. این تشکیلات به لحاظ سیاسی دارای مواضع اصلاح طلبانه و اعتدالگرایانه و به لحاظ فرهنگی معتقد به کار مطالعاتی و علمی برای رفع آسیب های اجتماعی می باشد.

اساس کار سازمان جوانان حزب اسلامی کار بر پایه کار منظم و تشکیلاتی و کار فکری و مطالعاتی و همچنین پرهیز از کار هیجانی و احساسی می باشد و طبق این قاعده فعالیت های خود را  به صورت برنامه محور و بلند مدت پیش خواهد برد.

سازمان در حال حاضر در استان‌های تهران، آذربایجان غربی، خوزستان، مازندران، قزوین، یزد و خراسان رضوی فعالیت تشکیلاتی دارد و به زودی در استان‌های دیگر نیز فعالیت رسمی تشکیلاتی خود را آغاز خواهد کرد.

در این رابطه توصیه می‌شود اینجا را کلیک کنید و یک کلیپ ۵ دقیقه از نحوه فعالیت‌های سازمان را نیز مشاهده کنید.

…………………………………………………………………………

پاسخ به برخی سوالات رایج

* موضع این تشکل در انتخابات گذشته چه بود؟

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ سازمان کار ابتدا از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حمایت کرد به نحوی که اعضای این سازمان در هر شهر از کشور بصورت عمیلاتی شروع به کار کردند و چند تن از مسئولین سازمان نیز مسئولیت و هدایت “کمیته استان‌ها” در ستاد ملی جوانان اصلاح طلب را بر عهده گرفتند. همچنین شاخه تهران این سازمان مسئولیت ناحیه شرق این شهر را در تبلیغات انتخاباتی بر عهده گرفت و برخی دیگر نیز در کمیته‌های دانشجویی و روابط عمومی این ستاد فعالیت کردند.
در نهایت پس از عدم تایید صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، این سازمان هماهنگ با موضع شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و پس از انصراف دکتر عارف، از کاندیداتوری دکتر حسن روحانی حمایت کرد که در این زمینه طعم پیروزی را چشید. همچنین این تشکل در انتخابات شوراهای شهر نیز از ائتلاف اصلاح‌طلبان حمایت کرد.

* این سازمان از چه افرادی تشکیل شده است؟

این سازمان از گروهی دانشجو و جوان متعهد تشکیل شده که داوطلبانه و بر اساس اعتقاداتشان و مسوولیت اجتماعی که احساس می کنند وقت و انرژی خود را در این مجموعه صرف می کنند تا بتوانند در حد توان خود در جهت گیری های فرهنگی و سیاسی کشور و همچنین تاثیرگزاری اجتماعی و آگاهی بخشی سهیم باشند و همچنین روح و فکر خود را نیز در این مجال پرورش دهند.

*آیا عضویت در این سازمان به معنی پیروی از منویات آن و صرفا اجرای دستورات آن است؟

هم بلی و هم خیر. اساسا در یک ساختار تشکیلاتی تمامی اعضای رسمی بایستی که در راستای سیاست های تشکیلات و تحقق اهداف سازمان کار کنند. اما سه  نکته را باید در نظر گرفت؛ اول آنکه عضو سازمان می تواند وظیفه ای را بر عهده نگیرد اما اگر بر عهده گرفت باید آن را به نحو احسن انجام دهد. هیچ عضوی مجبور به انجام کاری نیست مگر آنکه به تصمیم خود برای انجامش متعهد شده باشد. دوم آنکه سیاست های سازمان مواردی کلان و کلی هستند و موارد جزئی را شامل نمی شوند. مثلا تمام اعضا کافیست در اعتقاد به “بهبود وضعیت سیاسی و اجتماعی” کشور اشتراک داشته باشند و لزوما نباید تمام افکار و رفتار آنان یک شکل و بر اساس یک الگوی سازمان باشد. به عبارتی تفاوت در اعتقاد به تاکتیک های مختلف مجاز و البته پسندیده است اما در مواردی بر اساس اجماع بر روی یک تاکتیک همگی توافق می کنند. نکته سوم نیز آنکه بایستی توجه داشت که دستورات و سیاست های سازمانی از کجا می آیند. این سیاست ها و دستورات مواردی هستند که در یک روند تشکیلاتی توسط تمام اعضا تهیه و تدوین می شوند. یعنی عملا هر عضو در تبیین قوانین و سیاست های سازمانی دخیل است و عملا کار یک تشکیلات تصمیم گیری جمعی و عمل جمعی است. موارد بسیاری بوده که اعضای تازه وارد در تغییر قوانین انضباطی و یا حتی انتشار یک بیانیه نقش محوری داشته اند.

*این سازمان چه فعالیت هایی دارد؟

قطعا پاسخ به این سوال بسیار طولانی تر خواهد بود اما به اختصار می توان گفت که این سازمان در حال حاضر در حوزه های سیاسی، فرهنگی، صنفی-دانشجویی، خیریه و … فعالیت می کند. این فعالیت ها موارد عملی و نظری را شامل می شوند. مثلا اعضای کمیته سیاسی یا کمیته فرهنگی سازمان هم به امور تحلیلی و تحقیقی با موضوعات گوناگون مشغول هستند و هم گاهی اوقات با دعوت از اندیشمندان نشست هایی با حضور افرادی خارج از سازمان برگزار می کنند و یا گاهی اقدام به نظرسنجی های میدانی می کنند، یا فیلم هایی را اکران و نقد می کنند و هر گاه که احساس نیاز کنند پس از بحث و تحقیق کافی نسبت به موضوعاتی موضع گیری کرده و بیانیه منتشر می کنند. همچنین روابط عمومی سازمان نیز جدای کار های خبری مانند سایت و ماهنامه پویش، در راستای برقراری ارتباط با گروه ها و فعالین دانشجویی  و تلاش به نزدیک کردن آنان به یکدیگر و ایجاد گفتگو و تبادل نظر میان ایده های مختلف نیز تلاش می کند. بدیهی است که این تشکل در انتخابات شوراها، مجلس و ریاست جمهوری نیز با توجه به رای و نظر اعضای سازمان و همچنین محدوده سیاست‌های حزب وارد فعالیت می‌شود.

*سازمان جوانان چه مواضعی دارد؟

بخشی از بیانیه های سازمان را می توانید در بخش “بیانیه ها و مواضع” همین وبسایت بخوانید. سازمان در حوزه سیاسی در بستری قانونمدارانه، موضع اصلاح طلبانه دارد. این سازمان به بسیاری از روند های سیاسی جاری کشور نقد های جدی دارد. همچنین در حوزه فرهنگ اعتقاد دارد که اقدامات دفعتی نه درمان کننده بکله ویرانگر هستند و برای اصلاحات فرهنگی نیاز به کار تحقیقی جدی و همچنین اقدامات ریشه ای است.

*هزینه های این سازمان از کجا تامین می شود؟

با توجه به عدم وجود منابع مالی و همچنین عدم حمایت دولت از احزاب خصوصا اصلاح طلب، این سازمان هزینه های جاری خود مانند خرید کاغذ، چاپ نشریه، نگهداری از سایت، برگزاری نشست ها و … را از محل کمک های مالی خود اعضای سازمان تهیه می کند و هر یک از اعضا بسته به توان مالی خود بخشی از هزینه های سازمان را متقبل می شود.

*این تشکل جز کدام دسته و گروه قرار می گیرد؟

سازمان جوانان حزب اسلامی کار به تبع حزب اسلامی کار در مجموعه اصلاح طلبان عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات قرار دارد. این تشکل مواضع اصلاح طلبانه دارد و در این مسیر به حرکت تشکیلاتی در چارچوب قانون معتقد است.

*چه افرادی می توانند با این سازمان همکاری کنند؟

هر فردی در سراسر کشور که مسوولیت نسبت به اجتماع و کشور را در خود حس کند می تواند با این سازمان در قالب ها و زمینه های گوناگون فعالیت کند. دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه ها و همه مراکز آموزش عالی نیز می توانند بصورت رسمی و بعنوان عضو دارای حق رای رسمی و حق کاندید شدن برای هیات رئیسه به عضویت سازمان درآیند که روند آن نیز در اساسنامه ذکر شده است. معمولا فاصله حرف تا عمل بسیار است. خیلی ها در جمع های دوستانی و فضاهای مجازی مدعی سیاستورزی هستند اما در صحنه ی عمل و در میدان کار تشکیلاتی و واقعی است که فرق حرف و عمل مشخص می شود.

*این سازمان چه رسانه هایی دارد؟

روزنامه “اندیشه نو” ارگان مطبوعاتی رسمی حزب اسلامی کار بوده که مدتی است توقیف شده است. در حال حاضر این سازمان ماهنامه ای با مخاطب داخلی  دارد و تنها رسانه ی عمومی آن وبسایت پویش می باشد که در شرایط فعلی همین هم غنیمت است.

*هدف سازمان جوانان حزب اسلامی کار چیست؟

برای توضیح اهداف و آرمان های این سازمان باید گفت که سازمان جوانان حزب اسلامی کار به توسعه همه جانبه سیاسی، حاکمیت عقلانیت اقتصادی و توسعه صنعتی کشور، التزام همه به قانون اساسی و رعایت تمام قوانین آن، تقویت عدالت اجتماعی و وجدان کاری در جامعه، خرافه زدایی از اجتماع، از بین رفتن فساد اقتصادی، توسعه و تحکیم آزادی های سیاسی برای احزاب و افراد و دانشجویان و نویسندگان و …، کادرسازی و پرورش استعداد های جوان برای اداره آینده کشور، دفاع از حقوق اقلیت های قومی و مذهبی، حضور حقیقی و گسترده دختران و زنان در عرصه های گوناگون در کنار مردان، اتکای واقعی اقتصاد کشور بر اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، مهار تورم و اشتغال زایی، توسعه کشاورزی، تامین اجتماعی فراگیر و بیمه های مناسب، پرورش مهارت های کاری جوانان، اصلاح ساختار و شیوه های آموزشی رسمی کشور، حمایت واقعی از گنجینه های تاریخی و محیط زیست کشور، تعمیم ورزش و تفریحات، حفظ استقلال و امنیت و تمامیت ارضی کشور  و … بعنوان آرمان می اندیشد و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت خود را برای تاثیرگزاری هرچه بیشتر در مسیر تحقق این آرمان ها منظم می کند.

*رابطه سازمان جوانان و حزب اسلامی کار چطور تعریف می شود؟

این مجموعه که در ابتدا توسط جمعی از فعالین دانشجویی و جوان اصلاح‌طلب پایه ریزی شد، به عنوان یک سازمان در زیرمجموعه حزب اسلامی کار اعلام موجودیت کرد. طبیعتا بنا به همین امر سازمان مواضع خود را در محدوده مواضع حزب اتخاذ می‌کند.