برگشت به بیت المال اراضی ملی در شهرستان زرند

درپی شیوع سرقت چوب درختان پسته توسط افراد سودجو به منظور تبدیل آنها به ذغال، تعدادی از کوره های تولید ذغال که افراد سودجو با تصرف در اراضی ملی اقدام به تأسیس آنها کرده بودند با دستور قضایی تخریب شدند.

به گزارش صدای زرند، دادستان عمومی و انقلاب زرند، در حاشیه رفع تصرف از اراضی ملی در قسمتی از زمین های یزدانشهر زرند گفت: سال گذشته گزارشات مردمی متعددی در خصوص سرقت چوب درختان پسته و تبدیل آنها به ذغال در کوره های غیرمجاز به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند واصل شد .

رضا یعقوبی افزود:درپی وصول این گزارشات پرونده های متعددی علیه متصرفین غیر قانونی دراین دادسرا تشکیل شد و پس از رسیدگی قضایی و قطعیت آرا، امروز با تلاش رئیس و عوامل محترم منابع طبیعی شهرستان زرند و فراجا شهرستان تعدادی از احکام قطعیت یافته،به مرحله اجرا درآمد و از اراضی ملی رفع تصرف شد.

دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند تصریح نمود ؛ اراضی ملی و منابع طبیعی ،سرمایه‌هایی هستند که از گذشته به ما امانت رسیده، و همه ما جهت استفاده آیندگان موظف به حفظ و نگهداری از آنان هستیم.

مدعی العموم شهرستان تصریح کرد ؛ غالباً تصرف اراضی ملی توام با تخریب پوشش گیاهی است. این عمل در قالب بزهی جداگانه توسط قانونگذار جرم انگاری شده است و دستگاه‌های مربوط خصوصا” منابع طبیعی، موظف به حفظ و حراست از منابع ملی هستند و قطعاً کوتاهی احتمالی آنها و عملکردشان زیر ذره‌بین دستگاه قضایی است.

این مقام قضایی یادآور شد ؛ قانونگذار برای جرم تصرف اراضی ملی و ریشه کن نمودن بوته‌های مرتعی، مجازات حبس و شلاق در نظر گرفته است.

وی در ادامه هشدار داد: دادستانی زرند به منظور صیانت از حقوق عامه در برخورد با این نوع از جرائم با قاطعیت ورود پیدا خواهد کرد و افرادی که برای مرتبه دوم اقدام به تصرف مجدد اراضی ملی می‌نمایند به مجازات سنگین‌تری محکوم خواهند شد.

روابط عمومی و دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند

انتهای پیام/