رئیس حوزه قضایی زرند؛

در شرایط تحریمی و محدودیت های موجود عملکرد مدیران رضایت بخش است

ابوالفضل فرحبخش رییس دادگستری زرند در جلسه شورای اداری شهرستان با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و روز کارمند، عملکرد دستگاه های اجرایی شهرستان را راضی کننده دانست و افزود: با در نظر گرفتن محدودیت های حاضر مدیران شهرستان برای انجام وظایفشان تلاش می کنند و علی رغم وجود ضعف هایی که نباید منکر آن ها شد، در مجموع عملکردها راضی کننده است.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند، وی تصریح کرد: امروزه دستگاه قضایی آخرین پناهگاه مردم است و روزانه تعداد بالایی درخواست از سوی مردم به دادگستری و دادسرای شهرستان ارائه می شود، لکن موضوع مهم آن است که کمترین مراجعه و گزارش کم کاری یا گلایه در خصوص عملکرد ادارات را شاهد هستیم.

فرحبخش با برشمردن ویژگی های مدیر شایسته خواستار تسریع در انجام امورات و بهبود فعالیت ها شد و افزود: به هر میزان که دستگاه ها در انجام وظایفشان موفق‌تر عمل کنند شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی خواهیم بود و از این روی دستگاه قضایی برابر بر رسالت خود در راستای اصل ۱۵۶ قانون اساسی بر عملکرد دستگاه ها نظارت و مطالبه گیری خواهد کرد.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند گفت: انعکاس فعالیت های به جامعه و مردم بسیار حائز اهمیت است و تبیین دستاوردها می تواند امید آفرین باشد که این وظیفه خطیر بر عهده روابط عمومی هاست که بایستی با حساسیت و منصفانه عملکردها را به جامعه منتقل و نقدهای احتمالی را با بیانی لین پاسخ دهند.

فرحبش با اشاره به رسالت آگاهی بخشی رسانه ها و اهمیت آن ها در دنیای امروز تصریح کرد: رعایت انصاف لازمه فعالیت در حوزه خبر و رسانه است تا ضمن مطالبه گری از تخریب ها که گاهی برای برخی افراد شائبه غرض ورزی را نیز به وجود می آورد جلوگیری شود.

وی افزود: خبرنگاران می توانند یکی از بازوهای قدرتمند دستگاه قضایی در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی باشند و مطالبه گری مهمترین وظیفه یک خبرنگار است اما این مهم نیز از راه صحیح و پیروی از قانون مطبوعات، امکان تحقق دارد و برای تاثیر گذاری و جلوگیری از تنش آفرینی بایستی کمبودها و مطالبات ابتدا با دلایل محکم از طریق مدیران مسئول پیگیری و در صورت عدم پاسخ رسانه ای شوند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان زرند با سفارش مدیران به پیروی از رهنمودهای نهج البلاغه ادامه داد: به بیان امام علی در نهج البلاغه، عیب پوشی، حق گویی، عدم هم نشینی با حریص، عدم مشورت، گره گشایی از مشکلات مردم، شایسته سالاری، مشورت با دانشمند و حکیم، رسیدگی به امور مساکین و نیازمندان، توجه به نماز اول وقت و… بایستی مورد توجه مدیران و سیاست گذاران باشد.

این مقام قضایی به سفارش امام علی به قضات نیز اشاره کرد و افزود: قضاوت بسیار دشوار است و قضات نیز بایستی در آرا و شبهات بیش از هر چیزی به دلیل متکی باشند تا رایی عادلانه، منصفانه، متقن، پاسخگو و بازدارنده صادر نمایند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند در پایان باری دیگر رسانه ها را به صبوری، شکیبایی در تشخیص حقیقت، رعایت قانون مطبوعات و انصاف، متانت در گفتار و قلم دعوت کرد و خواستار نظارت و توجه بیشتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بر عملکرد رسانه ها و آموزش خبرنگاران و به روز رسانی اطلاعات آن ها شد؛ تا ضمن تربیت خبرنگاران حرفه ای و مطالبه گر و تقویت رسانه ها در راستای تحقق عدالت، کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی، حل مشکلات و پیشرفت جامعه گام برداریم.

انتهای پیام/