بازدید وزیر کار از کارخانه زغالشویی زرند

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از کارخانه زغالشویی زرند بازدید کرد.

به گزارش صدای زرند، صولت مرتضوی صبح امروز ۳۱ مردادماه در دومین روز از سفر خود به استان کرمان در اولین گام از کارخانه زغالشویی زرند بازدید کرد.

او در این بازدید گفت: نظارت میدانی از تولیدات شرکت های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از اهداف این سفر است.

مرتضوی بیان کرد: این مجموعه بسیار توانمند است و سالانه حدود دو میلیون تن تولید زغال دارد، ضمن آنکه کشور هم ظرفیت بالایی در این حوزه دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متاسفانه به دلایل مختلف کمتر از ظرفیت اسمی تولید می کنند.

او شرکت در جلسات با حضور مسئولان استانی و شرکت ها را از دیگر اهداف سفر خود به استان کرمان برشمرد و عنوان کرد: تلاش داریم با همفکری مسئولان و صاحب نظران طرحی نو برای تداوم توسعه خدمت در این حوزه داشته باشیم.

صولت مرتضوی در حاشیه این بازدید، سخنان کارکنان و کارگران این کارخانه را شنید.

بهره برداری کارخانه زغالشویی زرند از سال ۱۳۵۷ به منظور شستشوی زغالسنگ های منطقه کرمان-زرند آغاز شد.

این کارخانه در زمینی به مساحت ۲۴۶۰۰ متر مربع احداث شده و برای سه شیفت کاری در شبانه روز ( بصورت ۲ شیفت تولید و یک شیفت تعمیرات ) طراحی شده و با این شرایط قادر است در هر سال معادل دو میلیون تن زغالسنگ را فرآوری نماید.

برپایه این گزارش، کارخانه از چهار واحد اصلی شامل ساختمان پذیرش بار و خوراک دهی، ساختمان تغلیظ، ساختمان خشک کن و ساختمان ذخیره و بارگیری کنستانتره تشکیل شده است. عملیات فرآوری زغالسنگ خام در ساختمان تغلیظ انجام می شود.

این ساختمان از پنج واحد واسطه سنگین، جیگ، فلوتاسیون، دایناویرپول و سیکلون مارپیچ تشکیل شده است.

انتهای پیام/