رئیس دادگستری شهرستان زرند؛

شهرداری ها ساماندهی و تجمیع کارگاه های ضایعاتی را به انجام رسانند

ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم سرقت که با دستور کار ساماندهی کارگاه های ضایعاتی برگزار شد شهرداری را ملزم به پیگیری ساماندهی کارگاه های ضایعاتی دانست.

به گزارش صدای زرند به نقل روابط عمومی دادگستری شهرستان زرند، فرحبخش افزود: علی رغم آن که قانون کارگاه ضایعاتی را به عنوان یک شغل به رسمیت شناخته است، اما امروزه در عمل نوع فعالیت این کارگاه ها و عدم نظارت کافی بر آن ها که باعث ادامه فعالیت بدون مجوز برخی نیز شده است‌.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارگاه های ضایعاتی به محلی برای خرید و فروش اموال مسروقه و فعالیت اتباع غیرمجاز تبدیل شده اند تاکید کرد: ساماندهی و تجمیع آن ها را برای سهولت رصد و ارزیابی عملکرد کارگاه های مذکور را ضروری دانست.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم تصریح کرد: با توجه به گزارش اقدامات شهردار زرند، اقدامات لازم برای ساماندهی کارگاه های ضایعاتی در حال انجام است اما موضوعی که در حال حاضر باید بدان توجه شود این است که مجوزی که از سوی شهرداری ها به برخی از افراد داده شده صرفاً جواز جمع آوری است و راه اندازی کارگاه ضایعاتی نیازمند اخذ مجوز از اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف خواهد بود و بنابراین بایستی ضمن انجام نظارت کافی بر کارگاه های مذکور نسبت به برخورد با فعالیت غیر مجاز در این صنف و در واقع پلمب کارگاههای ضایعاتی فاقد مجوز اقدام شود.

این مقام قضایی گفت: در راستای اجرای طرح ساماندهی کارگاه های ضایعاتی بایستی ماده ۵۵ قانون شهرداری و قانون مدیریت پسماند، ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و موارد تهدید علیه بهداشت عمومی و مسائل زیست محیطی، بکارگیری اتباع بیگانه و… از سوی دستگاه‌های متولی در نظر گرفته شود و راهکارهای حل مشکل احصا گردند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در شهرستان زرند در پایان با اشاره به اینکه همه کارگاه های ضایعاتی باید مکلف به ثبت نام در سامانه ثبت معاملات شوند، اظهار داشت: با کمک بخش خصوصی بایستی برای ساماندهی دوره گردهایی که پسماندها را جمع آوری می کنند نیز اقدام شود که به طور قطع با انجام این فعالیت ها کاهش سرقت‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

photo6195458871 photo6195458934 photo6184183069 photo6184184018 photo6195458805

انتهای پیام/