هشدار پلیس فتا:

در تعطیلات بر روی هیچ لینکی کلیک نکنید!

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با هشدار دربارۀ کلاهبرداری در تعطیلات پیش رو گفت: کلاهبرداران در ایام تعطیل، لینک های آلودۀ بسیاری را برای مردم ارسال می کنند که لازم است مردم با آگاهی بر روی هیچ لینکی کلیک نکنند.

به گزارش صدای زرند، سرهنگ رامین پاشایی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی های پیش بینی نشده در کشور و با توجه به تجربۀ عملیاتی در آن حوزه، پیش بینی می شود که کلاهبرداری در حوزۀ ارسال لینک های آلوده و برندگان مسابقات تلویزیونی افزایش پیدا کند.

وی افزود: مجرمان سایبری با خیال اینکه در ایام تعطیل، دسترسی هموطنان به خدمات انتظامی، بانکی و قضایی با محدودیت مواجه است، عموما در ایام پایان هفته و به خصوص روزهای منتهی به تعطیلات نسبت به افزایش ترفندهای مجرمانه خود اقدام می کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا تاکید کرد: به هیچ عنوان بر روی لینک های ارسالی از سوی سرشماره های ناشناس (ازجمله ابلاغیات قضایی) کلیک نکنید و آگاه باشید که تماس هایی با عنوان شرکت در مسابقات رالی یا تلویزیون، صرفاً اقدامی در راستای کلاهبرداری مالی است.

پاشایی با اشاره به اینکه پلیس فتا در تعطیلات پیش رو به هیچ عنوان تعطیل نیست، گفت: هموطنان می توانند در صورت مواجهه با موارد کلاهبرداری یا هرگونه رخداد پیش بینی نشده به مراکز پلیس فتا در سراسر کشور مراجعه کنند همچنین با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ آمادۀ ارائۀ خدمات انتظامی به هموطنان بوده و همچنین مراکز ۲۴ ساعتۀ پاسخگویی بانک های عامل و شعب قضایی (دادگاه و دادسراها) آمادۀ ارائۀ خدمات هستند.

انتهای پیام/