رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان از واکسینه شدن ۳۸۰ قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری در این شهرستان خبر داد

وی با اشاره بر اینکه حیوان مبتلا به هاری باید معدوم سازی شود گفت: تنها روش پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون است که در همین راستا ، از ابتدای سالجاری تا کنون و بر اساس برنامه زمانبندی واکسیناسیون هاری در جمعیت سگ های صاحبدار تعداد ۹۲ قلاده سگ صاحبدار برعلیه بیماری هاری ایمن سازی و مایه کوبی شده اند.

به گزارش صدای زرند، دکتر امیرحسین همتی با اعلام این خبر افزود: سگ‌ها عامل بیش از ۹۰ درصد موارد حیوان گزیدگی و انتقال بیماری هاری و مرگ ناشی از آن در انسان هستند. وی از مردم درخواست کرد، از نزدیک‌شدن به سگ‌های ولگرد و بدون صاحب بپرهیزند، چرا که بیشترین موارد حیوان گزیدگی انسان‌ها توسط سگ‌ها روی می‌دهد.

این مقام مسئول گفت : با توجه به اهمییت واکسیناسیون و پیشگیری و مبارزه با این بیماری در حین عملیات واکسیناسیون آموزش‌های چهره به چهره درخصوص اهمیت بیماری هاری، راههای انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری برای دامداران و صاحبان آنها توسط کارشناسان نیز ارائه می گردد.

همتی تصریح کرد: به منظور کنترل و مبارزه با این بیماری همه ساله با توجه به دستورالعمل اجرایی مبارزه با بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور سگ‌های صاحب‌دار با همکاری اکیپ های بخش غیر دولتی و دولتی بر علیه بیماری هاری مایه کوبی و ایمن سازی می شوند.

پیش بینی می شود تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۸۰ قلاده سگ صاحبدار توسط اکیپ های مبارزه با بیماری های دامی بخش دولتی بر علیه بیماری هاری در شهرستان کوهبنان ایمن سازی و واکسینه شوند.

انتهای پیام/