رئیس کل دادگستری استان کرمان:

انتقال آب از سد قطروئیه به راور هرچه سریع تر پیگیری شود

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به مشکلات کمّی و کیفی آب در راور بر اجرای پروژۀ انتقال آب از سد قطروئیه به راور تاکید کرد.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان راور در قبل و بعد از انقلاب، بحث آب بوده است زیرا آب راور از نظر کمیت و کیفیت شرایط نامطلوبی دارد و این شرایط روزبه روز بحرانی تر می شود.

وی اضافه کرد: اکثر مردم شهرستان راور از دستگاه تصفیه استفاده می کنند، زیرا طعم آب هم تغییر کرده است و قابل شرب نیست.

حمیدی افزود: سد قطروئیه یک بارقۀ امید برای مردم راور بود که آن هم به سرنوشت امروز دچار شده و مردم ناامید هستند و انتقاداتی نسبت به هزینه های احداث این سد دارند.

وی یادآور شد: دمای هوا در شهرستان راور بالاست و به همین علت مصرف آب در منطقه بالا می رود و مشکلات مرتبط با کم آبی و قطع آب زیاد شده است.

به گفتۀ دادستان کرمان، سد قطروئیه که با هدف تامین آب شرب راور و روستاهای مسیر احداث شده است، ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما از مهم ترین مشکلات در راه افتتاح این سد و اجرایی شدن عملیات آن، واگذاری اراضی منابع طبیعی در محدودۀ روستای جدید و آماده سازی زمین های کشاورزی جدید در پایین دست سد قطروئیه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ۱۱ تیرماه در شورای حفظ حقوق بیت المال استان اظهار کرد: با توجه به اهمیت سد قطروئیه و شرایط اقلیمی شهر راور موضوع بررسی آخرین اقدامات مرتبط با سد را در دستور کار قرار دادیم تا مردم بتوانند از آب این سد انتفاع ببرند.

وی ادامه داد: سوابق بندهای خاکی بالادست سد قطروئیه به ما داده شود تا بررسی کنیم، قراردادها تا چه زمانی اعتبار دارد و سپس تصمیم گیری انجام شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: انتقال آب از سد نساء به شهرهای بم و بروات اقدامی موثر بود و موجب خرسندی مردم شده است و خواستار اجرای پروژه انتقال آب به شهر راور هستیم تا از آب پشت سد بتوانیم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: با وجود بیش از ۵۰ سدخاکی در بالادست سد قطروئیه اما ۹۰۰ هزار مترمکعب آب پشت سد جمع شده است بنابراین باید پروژۀ انتقال آب هرچه سریع تر پیگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان همچنین با اشاره به وجود مشکلاتی در روستای جدید پایین دست سد قطروئیه، خطاب به فرماندار راور گفت: خدمات مورد نیاز به روستای جدید ارائه شود تا مردم دغدغه ای برای زندگی در این روستا نداشته باشند.

انتهای پیام/