پلیس:

ایمنی خودروهای داخلی در ۱۰ سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است

جانشین پلیس راهور فراجا با اشاره به ایمنی خودروهای داخلی و نقش آن در میزان تصادفات مرگبار، گفت: در 10 سال گذشته حتی به اندازۀ یک درصد هم شاهد افزایش کیفیت خودروهای تولید داخل در راستای ایمنی و ارتقای ایمنی نبوده ایم.

به گزارش صدای زرند، سردار تیمور حسینی با بیان اینکه همچنان پراید و پژو۴۰۵ علی رغم اینکه خط تولیدشان متوقف شده است، در صدر تصادفات فوتی هستند، افزود: به جز پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، بن سازۀ (پلت فرم) تمام خودروها یکی است یعنی ما همچنان شاهد تولید خودروهایی با بن سازۀ پراید و پژو۴۰۵ هستیم!.

وی ادامه داد: علی الظاهر تولید یک خودرو متوقف می شود اما با همان بن سازه، خودروهای دیگری تولید می شود که فقط در ظاهر با هم متفاوت هستند و از نظر ایمنی هیچ تفاوتی با خودرویی که تولیدش متوقف شده است، ندارد!.

حسینی تأکید کرد: خودرو می تواند به گونه ای طراحی شود که قادر به پیشگیری از تصادف باشد و در صورت تصادف بتواند جان سرنشینان خود را حفظ کند؛ بر اساس آمار اعلام شده در سال ۱۴۰۱ متأسفانه ۱۹ هزار و ۴۹۱ نفر از هموطنان جان خودشان را در سوانح رانندگی از دست دادند که نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

به گفتۀ فرماندهان پلیس، خستگی و خواب آلودگی از مهم ترین دلایل تصادفات منجر به فوت در ایران است چراکه اکثر جاده ها طولانی است و فرد درگیر خستگی و خواب آلودگی حین رانندگی می شود؛ در اینجا خودروهای ایمن می توانند جان راننده را در صورت بروز تصادف حفظ کنند.

انتهای پیام/