سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان مطرح کرد؛

کشاورزی استان نباید فدای صنعت و معدن شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: کشاورزی استان کرمان همچون شهرستان زرند در حال فدا شدن در مقابل معدن است اما اولویت اول باید کشاورزی باشد.

به گزارش صدای زرند، امیر حسن زاده با بیان اینکه صنعت و معدن در شمال استان به دلیل نبود نیروی ماهر متضرر شده است، افزود: برای جنوب استان و با هدف پیشگیری از این مشکل ایجاد مرکز آموزش صنعتی و معدنی علمی کاربردی کهنوج پیشنهاد شده بود اما با توجه به اینکه راه اندازی آن هزینه بر و زمان بر بود، مقرر شد در کوتاه مدت این رشته در مراکز فنی وحرفه ای جیرفت و کهنوج راه اندازی شود.

وی ادامه داد: فنی وحرفه ای با پیگیری ها و بررسی های لازم ۲۰ درس و پنج رشته را تعیین و از تابستان کار را آغاز کند.

حسن زاده ۲۰ اردیبهشت ماه در جریان سفر به جنوب استان کرمان و بعد از بازدید از معادن، در نشست رفع مشکلات توسعۀ معادن جنوب استان اظهار کرد: شرکت کشت و صنعت کرمان با این ظرفیت به بازارهای صادراتی راه نیافته و باید کمک کنیم تولیدات این شرکت که به شکل ارگانیک است صادر شود.

وی ادامه داد: در شمال استان هشت میلیارد تن ذخیرۀ قطعی معدن داریم که با ۳۲۰ میلیون تن ذخیرۀ جنوب فاصلۀ زیادی دارد و باید به اکتشاف اهمیت داده شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب و اقتصاد مردمی، یک نمونه از این نوع اقتصاد را گهرسنگ دانست و گفت: با آموزش سه تا ۶ ماهه، امکان یادگیری تولید سنگ های تزئینی و قیمتی وجود دارد و با ۲۰ میلیون تومان تجهیزات تهیه می شود.

وی با بیان اینکه فاز اول آموزش را در فنی وحرفه ای جیرفت و کهنوج آغاز می کنیم، ادامه داد: کار در زمینۀ سنگ های قیمتی در کارگاه های کوچک مقیاس می تواند ۳۰ تا ۳۰۰ برابر ارزش افزوده ایجاد کند.

انتهای پیام/