دامپزشکی زرند:

فروش سایر جانوران آبزی با ماهی قرمز ممنوع می باشد

بر اساس دستورالعمل بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور، فروش سایر جانوران آبزی مانند لاکپشت گوش قرمز، حلزون سیبی و مارهای آبی که می تواند باعث شیوع بیماری های مشترک گردد در محل های فروش ماهی قرمز ممنوع می باشد.

به گزارش صدای زرند، “حسن لطفعلی پور” رئیس اداره دامپزشکی شهرستان در این رابطه اظهار داشت: شهروندان محترم جهت خرید ماهی قرمز سفره هفت سین بایستی به مراکز مجاز مراجعه نموده و مراقبت های بهداشتی لازم را رعایت نمایند.

وی افزود: برخی از بیماری های میکروبی و ویروسی می تواند از آبزیان و ماهی قرمز به انسان سرایت نموده و باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی گردد.

لطفعلی پور ضمن اشاره به علائم ماهیان سالم مانند سالم و براق بودن پوست، حرکات منظم باله ها و دم، چشم ها و آبشش های سالم و … تصریح کرد: ماهیان بیمار علائم مشهودی دارند که خریداران بایستی با مشاهده آن از خرید ماهیان بیمار اجتناب نمایند. وی اعلام کرد: حرکات نامنظم عصبی، علائم پوستی، خورده شدن باله ها و دم و سایر علائم می تواند نشان دهنده بیماری در ماهی باشد.

رئیس اداره دامپزشکی همچنین در خصوص نگهداری و فروش سایر جانواران آبزی همراه با ماهی قرمز تاکید کرد: نگهداری سایر آبزیان در آکواریوم های ماهی قرمز مانند لاکپشت گوش قرمز و حلزون سیبی می تواند باعث آلوده شدن محیط آکواریوم و ماهیان به بیماری های این جانوران شود که برخی از این بیماری ها باعث ایجاد مخاطرات بهداشتی بویژه برای کودکان می گردد.

وی خاطر نشان کرد: اکیپ های بهداشتی نظارت بر فروش ماهی قرمز دامپزشکی در سطح شهرستان حضور دارند و مردم می توانند جهت دریافت مشاوره در این زمینه و سایر موارد به این اکیپ ها مراجعه نموده و یا با شماره تلفن ۳۳۴۸۹۰۱۹ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/