رییس کل دادگستری استان کرمان:

زرند از شهرستان های برتر استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است

ظرفیت های بزرگی به همت مهندسان، تکنیسین ها و جوانان این کشور ایجاد شده است.

به گزارش صدای زرند، رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که شهرستان زرند از شهرستان های برتر استان در حوزه پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: شهرستان زرند از قبل از انقلاب به عنوان شهری معدنی معروف بوده است اما امروز این شهرستان قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و در زمینه تولید و احداث کارخانجات بزرگ جز شهرستان های بزرگ و نمونه دراستان کرمان به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در همایش علمی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان زرند افزود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی و به برکت خون شهدا شهرستان زرند شهرستانی صنعتی، پیشرفته ومدرن می بینیم که با با همت مردم انقلابی، ولایی و سخت کوش خود روز به روز پیشرفت می کند.

وی با اشاره به اینکه آینده این کشور، نظام و مردم امیدوارکننده است، تصریح کرد: با وجود اینکه درگیر یک جنگ بزرگ اقتصادی هستیم و استکبار جهانی یک جنگ اقتصادی تمام عیار علیه نظام و مردم تدارک دیده است و به این خیال باطل است که شاید مردم در جنگ اقتصادی از پا در بیایند اما وقتی انسان این پیشرفت ها و ظرفیت ها را می بیند، به آینده امیدوارتر می شود و رهبری نیز همواره بر مبنای شناخت سرمایه های ملی تاکید دارند که این کشور نیازی به نگاه به خارج از کشور ندارد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: مهندسان، تکنیسین ها و جوانان این کشور روی پای خود ایستاده اند و ظرفیت های بزرگی را در حوزه تولید به وجود آورده اند که این ظرفیت ها مایه مباهات و امیدواری بیشتر به آینده است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ادامه داد: پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب توجه ویژه ای به مسایل تولیدی و اشتغال شده است و با رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری اتفاقات خوبی در کشور ما رخ داده است.

وی با اشاره به این مطلب که در کنار توسعه های اقتصادی در کشور کمتر به مسائل فرهنگی و پیشگیرانه توجه شده است، عنوان کرد: شیرینی توسعه صنعتی بدون توجه به مسائل فرهنگی و بدون توجه به پیشگیری، پیش بینی و مقابله، تلخ خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: تنوع فرهنگ و تنوع جمعیتی در یک منطقه در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد، موجب آسیب دیدن در مسائل فرهنگی می شود و باید همتراز پیشرفت های اقتصادی به پیشرفت در این حوزه نیز دست یافت.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که باید مردم برای پیش بینی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی پای پیش بگذارند، اظهارداشت: اجرای طرح ها بدون توجه به نقش مردم موفقیت آمیز نخواهد بود و باید مردم را پای کار آورد زیرا با حضور مردم کارها به راحتی و با سهولت انجام می شود.

وی عنوان کرد: گروه های مختلف باید هر مشکل که می بینند و راهکاری به نظر آنها می رسد انها را مطرح کنند و در این رابطه معتقدیم که راهکارهای عرفی را باید در کنار راهکارهای علمی در نظر گرفت.

رییس کل دادگستری استان کرمان بر توجه ویژه قوه قضاییه به استفاده از ظرفیت های مردمی نیز اشاره و بیان کرد: در راهکارهای مطرح شده در سند تحول قضایی، استفاده از ظرفیت های مردمی پررنگ است و در ادامه موضوعاتی مانند صلح و سازش، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مقابله با آسیب های اجتماعی به صورت ویژه مورد تاکید قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی یادآور شد: سند تحول قوه قضاییه نقش برجسته ای را برای مردم، فرهیختگان و اقشار مختلف جامعه دیده است و به دنبال آن هستیم که از این ظرفیت ها هر چه بیشتر بهره گیری کنیم.

وی بااشاره به این مطلب که در سند تحول قضایی تاکید شده که قوه قضاییه از ظرفیت های بومی در هر منطقه ای برای رفع مشکلات بهره گیری کند، تصریح کرد: متاسفانه جرم سرقت به عنوان آسیب اول در کشور و استان به شمار می رود اما این جرم در شهرستان زرند بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است و با وجود این میزان کاهش، همچنان جرم اول شهرستان است و باید سیاست های اعمال شده در قوه قضاییه، نیروی انتظامی و … ادامه یابد و برای سال ۱۴۰۲ سرعت یابد تا شاهد کاهش این جرم باشیم.

وی با اشاره به این مطلب که جرم سرقت وجهه شهر و استان را خراب و در بین مردم احساس ناامنی ایجاد می کند، ادامه داد: در کنار کارهای مقابله ای در این حوزه، باید کار فرهنگی نیز انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تصادفات هشت درصد در شهرستان زرند نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: همه دستگاه ها باید نقش خود در راستای کاهش حوادث رانندگی را به درستی ایفا کنند که در این حوزه نیز شاهد کاهش حوادث باشیم.

وی تاکید کرد: آسیب زدایی از خانواده زندانیان با استفاده از ظرفیت انجمن حمایت زندان به صورت ویژه در شهرستان زرند پیگیری شده و تاثیرات بسیار خوبی داشته است.

رییس دادگستری شهرستان زرند تصریح کرد: با ورود شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان زرند و رفع مشکلات گردنه عیسی آباد شاهد کاهش ۱۸۰ درصدی تصادفات منجر به فوت در این منطقه بوده ایم.

دکتر فرحبخش به وجود معادن، مدیران توانمند صنعتی و اشتغال زایی برای بیش از هفت هزار جوان شهرستان زرند اشاره و بیان کرد: با اشتغال زایی، جرایم کاهش خواهد یافت.

وی بر رفع برخی مشکلات موجود در محورهای مواصلاتی این شهرستان با همکاری صنایع فعال در شهرستان بر مبنای مسئولیت های اجتماعی آنها تاکید کرد و ادامه داد: واحدهای صنعتی شهرستان ضمن بهره مندی از منافع مسیرهای مواصلاتی ، باید در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به ساماندهی این مسیرها توجه داشته باشند و تاکنون نیز همراهی بسیار خوبی در این حوزه انجام شده است.

رییس دادگستری شهرستان زرند در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال جاری بااجرای طرح جامع پیشگیری از سرقت اموال مردم در شهرستان زرند، شاهد کاهش ۱۵.۵ درصدی جرایم این حوزه بوده ایم.

انتهای پیام/