فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

سارقان زورگیر کرمان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان کرمان از دستگیری و انهدام یک باند سارقان به عنف و زورگیر در کرمان خبر داد و گفت: این باند با تهدید مردم، اموال آن ها به ویژه گوشی های تلفن همراه را سرقت کرده و با ورود به مغازه ها و با تهدید قمه و شمشیر نسبت به سرقت اموال مردم اقدام می کردند.

به گزارش صدای زرند، سردار عبدالرضا ناظری با بیان اینکه اعضای این باند گاهی مردم را مجروح کرده و مورد ضرب و جرح قرار می دادند، افزود: دو نفر از مالباختگان پس از ارتکاب جرم این افراد به بیمارستان منقل شدند که با تلاش کادر درمانی اکنون سلامت خود را بازیافتند.

وی با اشاره به اینکه اعضای این باند تاکنون به ۶۰ فقره سرقت اموال مردم و مغازه ها اعتراف کردند، ادامه داد: مالخر این باند تبعۀ یک کشور خارجی بوده و گوشی های مسروقه را از کشور خارج می کرده و در کشور دیگر به فروش می رسانده، این مالخر هم دستگیر شده و در ادامه کار با هماهنگی با پلیس اینترپل مابقی گوشی های تلفن همراهی که از کشور خارج شده، ظرف یکی دو هفتۀ دیگر به کشور برگشت خورده و به مالباختگان مسترد می شود.

ناظری گفت: میانگین سنی اعضای این باند، پایین بوده و بین ۱۶ تا ۲۲ سال قرار دارند و متاسفانه در این باند هم دانشجو و هم اتباع خارجه داشتیم.

وی ۲۵ بهمن ماه در حاشیۀ دستگیری باند سارقان به عنف و به نمایش گذاشتن لوازم سرقتی سارقان، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در ادامۀ برخورد و انهدام باندهای زورگیر در استان کرمان با تلاش همکاران ما یک باند زورگیر و سارقان به عنف منهدم شد.

ناظری با اشاره به اینکه با تلاش همکارانم در فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان یک باند شش نفره منهدم شده است، گفت: شش نفر اعضای این باند شناسایی و سه نفر از آن ها به یکی از جزیره های استان هرمزگان متواری شده بودند.

وی با بیان اینکه بلافاصله با مقام قضایی هماهنگی لازم انجام و یک تیم به سرپرستی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان به همراه رئیس کلانتری و سایر همکاران به استان هرمزگان اعزام شدند، افزود: سه عضو فراری این باند سه روز پس از فرار از کرمان در یک کانال فاضلاب که در آن پنهان شده بودند، در جزیره مذکور دستگیر و به کرمان منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه دو نفر دیگر از اعضای این باند هم شناسایی شده و تحت تعقیب هستند که به زودی دستگیر می شوند، افزود: بخشی از این اموال کشف شده که با هماهنگی قضایی به مالباختگان مسترد می شود.

انتهای پیام/