انواع شیرینی شب یلدا با تزئینات زیبا

نزدیک شب یلدا شیرینی های ویژه شب یلدا در قنادی ها و شیرینی فروشی ها بسیار دیده می شود. چند روز مانده به این شب بلند، خیلی از قنادی های، کیک ها و شیرینی های مخصوصی را برای این شب تهیه کرده و بیشتر آن ها از طرح هندوانه و رنگ های سبز و قرمز با دانه های سیاه رنگ برای تهیه کیک های مخصوص شب یلدا استفاده می کنند.

صدای زرند – شیرینی ها و کیک های یلدایی فقط در قنادی ها پیدا نمی شود. چنانچه سری هم به آشپزخانه خانمهای خوش سلیقه ایرانی بزنید متوجه می شوید با صبر و حوصله خیلی زیادی در حال آماده کردن شیرینی های خانگی برای شب یلدا هستند.

شیرینی و دسر شب یلدا از بخش های جذاب و جدانشدنی این شب هستند. این مقدمه را ارائه کردیم تا شما را برای دیدن انواع مختلف و اشتها آور شیرینی شب یلدا آماده کنیم. چنانچه می خواهید امسال یک شب یلدای فراموش نشدنی داشته باشید در ادامه همراه ما باشید.

اگر شما هم از آن دسته آدم ­های خوش‌سلیقه‌ و با حوصله­ ای هستید که ترجیح می­ دهید خودتان پخت و پز شب یلدا را دست بگیرید در بخش بعدی فهرستی از شیرینی ­های سنتی و دوست داشتنی شب چله است برایتان آورده ایم تا بتوانید از آنها استفاده کنید.

فهرست شیرینی‌های شب یلدا

– شیرینی‌های انگشتی تهیه شده با میوه‌های مشهور یلدا به همراه مواردی مثل: خامه، مربا، مارمالاد، سس شکلات، برگه‌ها و مغزها

– شیرینی‌ها و نان‌های سنتی مانند: گز، سوهان، پشمک، کاک، نان برنجی، شیرینی نخودچی، نان شیرمال و…

– کیک و شیرینی تر مانند: رولت، نان خامه‌ای، کیک‌های اسفنجی و خامه‌ای، ردولوت و…

– کاپ کیک، مافین و کوکی‌ با طرح یلدا

– دسرهای شیرین مانند: شله زرد، مسقطی، فرنی، قوتو، ارده شیره و…

– شیرینی‌های خشک مانند: کشمشی، باقلوا، ترافل‌، خرمایی، قطاب و…

انواع شیرینی های ویژه شب یلدا

انتهای پیام/