شرکت۲۵۰۰ نفر در مراسم اعتکاف شهرستان زرند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی زرند:

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زرند گفت: ۲هزار و ۵۰۰ نفر از مردم مومن و متعهد شهرستان زرند در مراسم اعتکاف شرکت کردند.

5364

صدای زرند: حجت‌الاسلام مهدی حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زرند، با بیان اینکه ۲ هزار نفر از معتکفان را خواهران تشکیل می‌دهند و ۵۰۰ نفر دیگر برادران هستند، اظهار کرد: آئین معنوی اعتکاف در ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی شهرستان در حال برگزاری است.

وی اعتکاف را برنامه‌ای جامع برای خودسازی انسان خواند و گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر برگزاری مراسم اعتکاف به یکی از پدیده‌های بزرگ معنوی و فرهنگ دینی جامعه تبدیل شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان زرند با اشاره به این که هر سال در ایام البیض تعداد جوانان مشتاق برای معتکف شدن در مساجد افزایش می‌یابد، تصریح کرد: طبق آمار سال گذشته و امسال بیش از ۴۰ درصد رشد را داشته‌ایم  و بیش از  ۶۰ درصد معتکفان را جوانان  تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه اعتکاف از رویش‌های انقلاب اسلامی و سکوی پرواز معنوی معتکفان است، افزود: اعتکاف فرصتی  برای عبادت، کاوش درباره انگیزه‌ها و روحیات انسان و رسیدن به کمال است.

وی اعتکاف را محلی برای خودسازی دانست و خاطرنشان کرد: قرائت قرآن، دعای کمیل، حلقه‌های معرفت، مناجات، زیارت جامعه کبیره و سخنرانی جمعی از اساتید حوزه پیرامون سلسله نشست‌های مذهبی، اعتقادی و دینی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی به شمار می‌روند.

انتهای پیام/