پاسخی مبهم به یک ابهام!

مدرک تحصیلی شهردار منتخب شورای شهر زرند چیست!؟

این روزها برخی ابهام‌ها در ارتباط با شهردار جدید منتخب شورای شهر زرند برای من به وجود آمده است که بر اساس رسالت رسانه‌ای که داریم، خود را موظف می‌دانم به مرور به این موارد بپردازیم، یکی از این ابهام‌ها مرتبط با مدرک تحصیلی جناب آقای علیرضا پورغلامحسینی می‌باشد!

این روزها برخی ابهام‌ها در ارتباط با شهردار جدید منتخب شورای شهر زرند برای من به وجود آمده است که بر اساس رسالت رسانه‌ای که داریم، خود را موظف می‌دانم به مرور به این موارد بپردازیم، یکی از این ابهام‌ها مرتبط با مدرک تحصیلی جناب آقای علیرضا پورغلامحسینی می‌باشد!

صدای زرند – جواد زمانی: علیرضا پورغلامحسینی پیش از این در گفتگو با صدای زرند بیان کرده بود که دارای مدرک فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی شهری می‌باشد و دانشجوی دکتری رشته ادبیات است، اما آنچه که شواهد نشان می‌دهد وی در پرونده ارائه شده به شورای شهر زرند نامه‌ای از یک دانشگاه ارائه نموده است که در آن احتمالاً گفته شده وی دانشجوی این رشته می‌باشد و احتمالاً نوشته شده است که در حال دفاع از پایان‌نامه خود است [دلیل اینکه می‌گویم «احتمالاً» این است که پیگیری من هنوز اطلاعاتی از متن نامه برایم مشخص نکرده است].

اما بعد از تماس‌های مکرر با پورغلامحسینی طی چند روز گذشته، بالاخره امروز موفق شدم ۹۷ ثانیه با وی صحبت کنم که او در این گفتگو بیان داشت: تقریباً مدرکم نهایی شده است و مدرکم تا یکی دو ماه دیگر صادر می‌شود! وقتی از او پرسیدم یعنی دانشجو هستیم؟ بیان داشت: نه دانشجو که نمی‌شه بگیم! نه، چون تمام واحدهایم پاس شده و پروپوزالم هم دفاع شده، پایان‌نامه هم که همین الان فکر کنم چند روز دیگه دفاع پایان‌نامه‌ام باشه، دیگه تمام شده است؛ خود دانشگاه هم این موضوع را تایید کرده دیگه!

سوال دیگرم از پورغلامحسینی این بود که کدام دانشگاه بودید؟ وی اظهارداشت: دانشگاه یزد! مجدد پرسیدم دانشگاه ملی یزد؟ که با وجود اصرارهای من او به گفتن اینکه «ببخشید من جلسه‌ای دارم»، نام دانشگاه را نبرد و با اصرار مجدد من فقط گفت آن را خود شورا بررسی خواهد و به دلیل اینکه من هنوز حالت رسمی ندارم قرار شده که هیچ مصاحبه‌ای نداشته باشم!

با یک بررسی جزئی از دانشگاه دولتی یزد متوجه شدم احتمالاً شهردار منتخب شورای شهر زرند دانشجوی دانشگاه دولتی یزد نیستند اما تلاشم برای ارتباط با دانشگاه آزاد یزد در این زمینه بی‌نتیجه ماند! طبق اعلام برخی منابع خبری ما در شهر رفسنجان، علیرضا پورغلامحسینی درحال حاضر با مدرک فوق‌لیسانس ادبیات در شهرداری رفسنجان استخدام می‌باشد، که در صورت وی فقط مدرک تحصیلی ادبیات داشته باشد و طبق فهرست رشته‌های تحصیلی مورد تایید وزارت کشور برای تصدی سمت شهردار، نامبرده نمی‌تواند به عنوان شهردار زرند تایید و انتخاب شود؛ هرچند برخی افراد می‌گویند سابقه مدیریتی می‌تواند نقص نوع مدرک تحصیلی را پوشش دهد! [یعنی اقدامی خلاف قانون مصوب و برای در نظر داشتن مصلحت‌ها].

و اما جدای از اینکه پورغلامحسینی در گفتگوی اول خود با صدای زرند به نادرست بیان کرده بود «دارای مدرک فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی شهری» است و در برخی منابع خبری دیگر در زرند نیز وی را به نادرست با مدرک فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی شهری معرفی کرده بودند، برای من که بخش زیادی از عمر خود را در دانشگاه سپری کرده‌ام جالب است که بدانم جناب آقای پورغلامحسینی چگونه و با چه آزادی فکری همزمان هم در پست‌های مدیریتی رده بالای شهرداری رفسنجان کار می‌کند، هم در دو رشته متفاوت در سطح تحصیلات تکمیلی دانشجو است (دانشجوی فوق‌لیسانس برنامه‌ریزی شهری و هم دانشجوی دکتری ادبیات)!؟ موضوعی که هرچند غیرممکن نیست، اما من را یاد ضرب‌المثل برداشتن چند هندوانه با یک دست می‌اندازد و قطعاً می‌تواند کیفیت تحصیل و شاید هم کیفیت مدیریتی او را تحت تاثیر قرار دهد.

 

انتهای پیام/