کوهبنان با محدودیت وسایل نقلیه برای اعزام بیماران مواجه است

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: در صورت گسترش بیماری آنفلوآنزا با توجه به محدودیت وسایل نقلیه در بحث اعزام بیماران دچار مشکل هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: در صورت گسترش بیماری آنفلوآنزا با توجه به محدودیت وسایل نقلیه در بحث اعزام بیماران دچار مشکل هستیم.

 

وسایل نقلیه برای اعزام بیماران

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، محمد هرندی رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان در جلسه ستاد حوادث این شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر آنفلوآنزای نوع خوکی در استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان شیوع دارد و تا کنون ۳۳ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده‌اند و حدود ۶۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

 

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت موجود تمام مدارس استان کرمان تعطیل شدند، اما رعایت نکات بهداشتی تنها راه مبارزه با این نوع بیماری است و واکسن برای این نوع بیماری جواب نمی‌دهد و جا دارد شهروندان کوهبنانی نسبت به رعایت بهداشت فردی و اجتماعی اقدام کنند.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهبنان گفت: در صورت گسترش بیماری آنفلوآنزا با توجه به محدودیت وسایل نقلیه در بحث اعزام دچار مشکل هستیم و لذا جا دارد در ایام پایانی ماه صفر رعایت نکات بهداشتی در آبدارخانه‌ها و آشپزخانه‌های مساجد و تکایا به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی از مسئولان هیئت‌های عزاداری درخواست کرد در صورت توزیع نذورات از ظروف یک‌بار مصرف استفاده کنند و از ورود افرادی که دچار سرماخوردگی هستند و یا علائم سرماخوردگی را دارند جلوگیری و سعی کنند این افراد در توزیع غذا هم نقشی نداشته باشند.

 

هرندی از هیئت امنای مساجد در خواست کرد تا نسبت به نصب تهویه در آبدارخانه و آشپزخانه مساجد اقدام و با تهیه صابون مایع و نصب دستمال توالت در کاهش بیماری نقش مهمی را ایفا کنند و در صورت رعایت این نکات ان‌شاءالله شاهد هیچ گونه تلفات جانی نباشیم.

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی