فرماندار زرند/

زرند در دشت فوق بحرانی منابع آبی واقع شده

فرماندار زرند با بیان اینکه شهرستان زرند در دشت فوق بحرانی منابع آبی واقع شده و دارای مشکلات عدیده در تامین آب شرب شهروندان میباشد، گفت: گلایه مندی و نارضایتی های مردم از قطعی ها و یا کمبود آب در شهرستان به حق است که باید از سوی مدیران مربوطه با جدیت پیگیری شود.

فرماندار زرند با بیان اینکه شهرستان زرند در دشت فوق بحرانی منابع آبی واقع شده و دارای مشکلات عدیده در تامین آب شرب شهروندان میباشد، گفت: گلایه مندی و نارضایتی های مردم از قطعی ها و یا کمبود آب در شهرستان به حق است که باید از سوی مدیران مربوطه با جدیت پیگیری شود.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، علی صادق زاده فرماندار طی بازدید سرزده از اداره امور آب و فاضلاب شهرستان، با رئیس، معاونان و تعدادی از مدیران مربوطه این اداره دیدار و به بررسی آخرین مسائل و مشکلات حوزه آبی و تحلیل وضعیت بحران آب در شهرستان و الزامات مدیریت منابع پرداخت.

علی صادق زاده در این دیدار گفت: خوشبختانه در سال گذشته با پیگیری و جذب اعتبارات ویژه ملی به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان با تعاریف زون های جدید آبی و حفر و تجهیز دو حلقه چاه آب شرب برای شهر زرند، توانسته ایم تا کنون تا حد زیادی از بحران آب در زرند عبور کنیم و این اقدامات موفقیت آمیز بوده است.

فرماندار زرند با اشاره به این موضوع که برای بسیاری از مردم وضعیت تولید منابع و بحران آب در زرند روشن نیست و شاید واقعیت ها از سوی جامعه پذیرفتنی نباشد، اظهار کرد: همزمانی ادغام دو مجموعه بزرگ آب و فاضلاب شهری و روستایی، اجرای پروژه بزرگ تصفیه و جمع آوری فاضلاب و بحران جدی و تنش آبی در شهرستان زرند، موجب گلایه مندی و بعضاً نارضایتی های شدید مردم و شهروندان از مشکلات بوجود آمده شده است.

وی با تاکید مجدد بر وضعیت بحرانی دشت آبی زرند که دارای مشکلات عدیده در تامین آب شرب شهروندان میباشد، گفت: گلایه و نارضایتی های مردم از قطعی ها و یا کمبود آب در سطح شهرستان خصوصا مجتمع های آبرسانی روستایی به حق است که باید از سوی مدیران مربوطه با جدیت پیگیری شود.

صادق زاده یادآور شد: با وجود این وضعیت بیشترین تخصیص اعتبارات سال‌جاری از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان در حوزه توسعه آب شرب شهری و روستایی با بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با تخصیص بموقع اعتبارات و پیگیری جهت جذب دیگر اعتبارات استانی و ملی، با اولویت اتمام پروژهای نیمه تمام آبرسانی روستایی، تا پایان سال شاهد بهره برداری از پروژهای نیمه کاره باشیم.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه امروز باید صمیمیت، وفاق، همدلی و همکاری در مجموعه آب و فاضلاب شهرستان موج بزند و هماهنگ و منسجم تر از گذشته با وحدت رویه جهت عبور از بحران آب عمل کنند، بر لزوم پاسخگویی شبانه روزی مدیران آب و فاضلاب به همشهریان و پیگیری مشکلات آنها تاکید کرد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش تنش ها و مشکلات کمبود منابع آبی در زرند، گفت: عمده این فعالیت ها در حفر و تجهیز حلقه چاه های جدید آب شرب، کوتاه کردن فاصله بین منابع تولید و مصرف کنندگان با ارتباط چاه ها به یکدیگر، نصب شیرهای مجهز و اتوماتیک و تعمیر و تعویض حجم زیادی از شبکه های فرسوده توزیع آب در شهرستان میباشد.

تیمور رجایی ضمن تقدیر و تشکر ویژه از شهروندان زرندی جهت صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف آب گفت: زرندی ها در فرهنگ صرفه جویی آب نسبت به دیگر شهرستانهای استان سربلند هستند.

تیمور رجایی با اشاره به وجود بیش از ۳۰ هزار اشتراک آبی در زرند، گفت: منابع آبی شهر زرند با تولید ۲۲۰ لیتری بر ثانیه و مصرف بیش از ۳۳۰ لیتر بر ثانیه آب توسط شهروندان که بیش از ۱۰۰ لیتر برثانیه کمبود تولید نسبت به مصرف را داریم، گواه بر فرهنگ بالای همشهریان زرند در مدیریت صحیح مصرف آب است.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان با بیان اینکه بیشترین مشکلات ما در بحث آبرسانی برای روستاها میباشد که نیازمند نهادینه شدن فرهنگ صرفه جویی و استفاده بهینه از آب شرب و عدم استفاده از آن در مصارف کشاورزی هستیم، ابراز داشت: قطعی های مکرر برق خصوصا در حوزه منابع تولیدی آب موجب پایین رفتن سطح مخازن و افت فشار و قطعی آب برای شهروندان زرندی میشود که باید با تدوین منظم برنامه خاموشی ها و جلوگیری از قطعی برق در حوزه چاه ها، از نارضایتی ها مردم جلوگیری کنیم.

وی در پایان از حجم بالای عملیات اجرایی شبکه گذاری انتقال آب برای مجتمع های آب رسانی روستایی غربی و شرقی از جمله روستاهای باب تنگل، ده ایرج، واسط و همچنین بهره برداری در آینده بسیار نزدیک از پروژه انتقال آب به دهستان سربنان زرند خبر داد.

انتهای پیام/