تحلیلی در ترکیب منتخبین شورای شهر زرند/

اصلاح طلبان زرند به خودشان باختند

انتخابات و کسب اعتماد مردمی دارای چندین مولفه می‌باشد و جریان پیروز مطمئنا از حداکثر فرصتها، استفاده بهینه را کرده است. بر اساس یادداشت حاج مهدی برهانی نژاد تنها اصلاح طلب زرندی که موفق به ورود به پارلمان شهری زرند شد، وی معتقد است اصلاح طلبان زرند در این انتخابات به خودشان باختند.

انتخابات و کسب اعتماد مردمی دارای چندین مولفه می‌باشد و جریان پیروز مطمئنا از حداکثر فرصتها، استفاده بهینه را کرده است. بر اساس یادداشت حاج مهدی برهانی نژاد تنها اصلاح طلب زرندی که موفق به ورود به پارلمان شهری زرند شد، وی معتقد است اصلاح طلبان زرند در این انتخابات به خودشان باختند.

صدای زرند-مهدی برهانی‌ نژاد: تیتر اول، «شورای انقلابی»؛ اما آیا این واقعیت توسط آن‌ها به وقوع پیوست یا بد بازی کردن اصلاح طلبان این واقعیت را رقم زده است.

با یک رصد اولیه در سطح استان و کشور، رای آوردن نیروهای وابسته به اصولگرایان کاملاً مشهود است، به نحوی که در سطح شهرهای بزرگ هیچ کدام از اصلاح طلبان به شورا راه نیافتند، زرند نیز از این اصل تبیعت نموده، اما این تمام ماجرا نیست.

با مقایسه آرا ریاست جمهوری با شورای شهر، عدم همخوانی نموداری پدید می‌آید و رای آوردن افرادی غیر لیست انقلابی توجیه می‌شود. از سوی دیگر، تعداد آرا منتخبین شورای شهر دوره ششم می‌باشد که کمترین آرا در دوره‌های  اخیر را به خود اختصاص داده است، به نحوی که رای نفر اول دوره اخیر تقریباً برابر با نفر آخر دور پنجم می‌باشد. شاید تعداد کاندیداها را بخواهیم علت این امر بدانیم که به هیچ وجه درست نمی‌باشد؛ زیرا کاندیداهای دور پنجم بیشتر و تعداد ستادهای افراد شاخص در دوره پنجم هم بیشتر بود.

با مقایسه رای آقای رییسی چه در کل کشور و چه شهر زرند و همچنین رای منتخبین شورا، می‌توان گزینه بعدی را مطرح نمود: “باخت اصلاح طلبان به خودشان”؛اما یکی از مهمترین دلایل باخت ارائه لیست واحد بود.

دو دلیل فوق نشان می‌دهد انقلابیون زرند نتوانستند اعتماد کامل همشهریان را کسب کنند، اما به دلیل عدم هماهنگی اصلاح طلبان در  ارائه لیست، آن‌ها موفق به کسب اکثریت کرسی‌ها شده‌اند و اگر به منتخبین مستقل و اعضا علی البدل  اصلاح طلب و آرا  کسب شده نگاه کارشناسی داشته باشیم می‌توان  نتیجه گرفت اگر اصلاح طلبان  با مشارکت حداقلی حدود ۲۵ درصدی سبد رای خود معادل پانصد رای و ضرب آن در تعداد هفت نفر مطمئناً ترکیب شورا چیز دیگری بود.

نکته دوم، لیست اتلاف و رای آوردن چهره‌های معتدل. لیست اتلاف دارای چهره‌هایی است که در کارنامه خود و ‌خانواده ایشان وابستگی به اصلاح طلبان دیده می‌شود و به این امر حمایت چهره‌های اصلاح طلب که در حال حاضر در کنار اصولگرایان قرار گرفته‌اند اضافه نمایید. این نتیجه خروجی می‌شود که اصلاح طلبان نتوانسته‌اند نیروهای خود را حفظ کنند بلکه اصولگریان با چنین نیروهایی سبد رای خانوادگی این عزیزان را به نفع خود مصادره نمودند و  اصلاح طلبان همچون انتخابات مجلس در غرور رای دکتر امیری به خواب رفته‌اند و شورا که در ادوار مختلف در اختیار ایشان بوده نیز بخاطر همین  توهم از دست دادند و تنها به یک عضو در شورا بسنده نموده‌اند، گرچه این امر در سطح استان و در شهرهای بزرگ استان استثنا است، اما با بدنه رای شهر همخوانی ندارد.

سومین دلیل عدم مشارکت اصلاح طلبان و قهر با صندوق‌های رای یکی دیگر از دلایل است که متاسفانه با صراحت به این امر افتخار می‌کنند و این را می‌توان در گروه‌های مجازی مشاهده نمود. اما امروز منتخبین شورای شهر از انقلابیون انتخاب شده‌اند و این عزیزان از این به بعد نماینده همه شهر می‌باشند و دوستان اصلاح‌طلب  که کاندیدا شده‌اند و از مال و آبرو خود  گذاشته‌اند با کمترین فاصله رای، به شورا راه نیافتند و این باز یعنی باخت اصلاح‌طلبان به خودشان است.

انتهای پیام/