نقش جاذبه‌های تاریخی زرند بر چهره‌ی صنایع دستی

برای اولین بار توسط بانوی هنرمند صنایع دستی زرند، نقش آثار و جاذبه‌های تاریخی زرند برای زیباتر شدن تولیدات ظروف مس مورد استفاده قرار گرفت.

برای اولین بار توسط بانوی هنرمند صنایع دستی زرند، نقش آثار و جاذبه‌های تاریخی زرند برای زیباتر شدن تولیدات ظروف مس مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش صدای زرند، در آئین رونمایی از این اثر که با حضور عفت شریعتی نماینده مردم در مجلس، علی صادق‌زاده فرماندار، محمد اسلامی رئیس میراث فرهنگی و تنی چند از مسئولین شهرستان زرند، در روستای سلطان آباد شعبجره و در مجاورت کوچکترین قلعه‌ی خشت و گلی ایران انجام گرفت، فاطمه صادقی صنعتگر صنایع دستی با اعلام اینکه ایده‌ی خلق این اثر با هدف معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی زرند می‌باشد، گفت: خوشبختانه تولیدات صنایع دستی در زرند با رویکردی که میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری زرند در پیش گرفته، روز به روز به سمت کاربردی‌تر شدن پیش می‌رود و می‌توان امیدوار بود که این موضوع علاوه بر ایجاد جذابیت برای فروش صنایع دستی به معرفی تاریخ این شهرستان کمک کند.

عفت شریعتی نماینده مردم در مجلس هم گفت: به مناسبت هفته‌ی صنایع دستی برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده که در بسیاری از آن‌ها شاهد نبوغ ذاتی هنرمندان زرند در عرصه‌ی تولیدات خاص هستیم و این موضوع می‌تواند به رونق بیش از پیش این حوزه منجر شود.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان افزود: ما در مجلس آمادگی داریم تا وظایف تقنینی خود را در راستای حمایت از ایده‌ها و پیشنهادات کارشناسی شده انجام دهیم و معتقدیم این صنعت هنری که نماد هنر و توانمندی صنعتگران این مرز و بوم است قادر است نقش تعیین کننده‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا نماید.

محمد اسلامی هم گفت: مدت‌هاست به دنبال تنوع در تولیدات صنایع دستی،‌ با حفظ اصالت آثار هنری و در راستای جاذبه بخشی بیشتر برای قرار گرفتن تولیدات صنایع دستی در سبد کالاهای مورد نیاز مردم و از سویی معرفی هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری شهرستان زرند بودیم که بحمدالله هنرمند خوش ذوق زرندی موفق به خلق آثاری کم نظیر در راستای این هدف شد.

وی با تمجید از مساعدت خانم شریعتی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با حمایت ویژه‌ای که نماینده محترم شهرستان از این موضوع انجام داد، خانم صادقی برای آموزش‌های لازم به اصفهان عزیمت کرد و پس از طی یک دوره‌ی فشرده‌ی آموزشی و در بازگشت از این دوره‌ی آموزشی موفق به طراحی یک اثر هنری ارزشمند با بهره‌گیری از تصاویر آثار تاریخی از جمله قلعه‌ی دیوو، کوچکترین قلعه ی خشت و گلی ایران، چهاربرجی شاهرخ خانی یزدان آباد، روستای تاریخی گیسک و قلعه‌ی گورچوئیه که بصورت تلفیقی و بر روی جام بزرگ مسی شد و ان‌شاالله تولید اینگونه هنرهای ملی کشور به صورت انبوه در دستور کار تولیدکنندگان صنایع دستی قرار خواهد گرفت.

علی صادق زاده فرماندار زرند نیز با ابراز خرسندی از خلق اینگونه آثار هنری، گفت: ظرفیت‌های شهرستان دیگر در بخش کشاورزی و صنایع و معادن تعریف نمی‌شود، بلکه از امروز باید صنایع دستی زرند را بعنوان پشتوانه‌ی بخش اقتصادی شهرستان بصورت ویژه‌ای ببینیم.

فرماندار زرند افزود: نگاه ما به صنایع دستی بعنوان یک ظرفیت بزرگ در راستای تولید و اشتغال است و قطعاً در کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص اعتبارات ویژه‌ای در راستای آموزش و تولیدات بیشتر و نیز کمک به بازاریابی بیشتر صنایع دستی با برگزاری نمایشگاه‌های شهرستانی استانی و کشوری اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/