رئیس ستاد انتخابات کرمان مطرح کرد

مشارکت ۶۰ درصدی کرمانی‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: «آمار تعرفه‌های صادر شده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان‌دهنده‌ی مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم استان است».

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: «آمار تعرفه‌های صادر شده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان‌دهنده‌ی مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم استان است».

وی با اشاره به مشارکت ۵۱ درصدی زنان و ۴۹ درصدی آقایان در انتخابات در استان کرمان، توضیح داد که مشارکت در انتخابات شوراهای استان کرمان ۵۹ درصد بوده و دلیل تفاوت با مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، این است که در برخی روستاها انتخابات شورا نداشتند و برخی نقاط مثل پادگان‌ها صندوق انتخابات شورا نبوده است.

به گزارش صدای زرند، محمدصادق بصیری، شنبه ۲۹ خردادماه در جمع خبرنگاران با تقدیر از مردم و عوامل اجرایی و نظارت بر انتخابات در استان کرمان اظهار کرد: «دو هزار و ۸۴۲ شعبه‌ی اخذ رای در استان با ۴۵ هزار عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسی، کار رای‌گیری از دو میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجدین شرایط را انجام دادند».

وی افزود: «در این انتخابات هزار و ۸۰۰ نامزد برای ۴۴۰ کرسی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر و ۱۵ هزار و ۶۸۰ نامزد برای هشت‌هزار و ۷۲۰ کرسی در دو هزار و ۸۱۲ روستای استان رقابت کردند».

بصیری اضافه کرد: «جایگاه کرمان در بین ۹ استان کلیدی کشور قرار داشت که ۶۰ درصد واجدین شرایط رای دادن کشور را به خود اختصاص داده‌اند».

وی ادامه داد: «علیرغم گرمای هوا تا ظهر روز انتخابات، مشارکت ۲۶ درصدی مردم را در استان شاهد بودیم و با خنک شدن هوا به‌ویژه بعد از ساعت ۱۷ موج جمعیت و مشارکت بالای مردم از هر گروه و قشری کاملا مشهود بود به‌طوری که در هر ساعت بیش از ۱۰۰ هزار نفر رای دادند و بیش از ۵۰ درصد واجدین شرایط تا ساعت ۲۱ در انتخابات حضور پیدا کرده بودند».

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: «آمار تعرفه‌های صادرشده در استان کرمان، یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۷۵ مورد است که نشان‌دهنده‌ی مشارکت بیش از ۶۰ درصدی مردم استان است».

وی افزود: «مشارکت در انتخابات شوراهای استان کرمان ۵۹ درصد بوده و دلیل تفاوت با مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری، این است که در برخی روستاها انتخابات شورا نداشتند و برخی نقاط مثل پادگان‌ها صندوق انتخابات شورا نبوده است».

بصیری با اشاره به مشارکت ۵۱ درصدی زنان و ۴۹ درصدی آقایان در انتخابات در استان کرمان گفت: «شمارش آراء ریاست جمهوری رو به پایان است و هنوز آمار تجمیعی اعلام نشده و با تجمیع، ستاد انتخابات کشور نتایج انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کند و نتایج شوراها توسط فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها اعلام خواهد شد».

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به حضور مردم در انتخابات، افزود: «مردم با حضور در انتخابات پاسخی دندان‌شکن به دشمنان دادند که درصدد بودند القاء کنند پشتوانه‌ی مردمی انقلاب اسلامی ضعیف شده است. برنده‌ی واقعی انتخابات مردم هستند و مردم کرمان در ادوار مختلف همواره بیشترین مشارکت را در انتخابات داشته‌اند و در این دوره نیز به نظر می‌آید همین‌گونه است».

انتهای پیام/

منبع : فردای کرمان