عزم مسئولین جهت مقابله با کم آبی در روستاهای زرند/

بهره برداری از پروژه آبرسانی به سربنان طی چند روز آینده

در راستای پیگیری ها و دعوت فرماندار زرند و بازدید مجدد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، پروژه آبرسانی به روستاهای سربنان شهرستان زرند، طی چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

در راستای پیگیری ها و دعوت فرماندار زرند و بازدید مجدد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، پروژه آبرسانی به روستاهای سربنان شهرستان زرند، طی چند روز آینده به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، با دعوت و پیگیری علی صادق زاده فرماندار شهرستان، محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان که یکماه گذشته به شهرستان زرند سفر کرده بود، مجدداً به اتفاق خانم عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی، رضا نورالدینی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری، عباس فتاحی بخشدار مرکزی و تعدادی از مدیران مربوطه، از برخی مناطق و روستاهای کم آب با وضعیت بحرانی از توابع بخش مرکزی زرند، و به طور ویژه از پروژه آبرسانی به روستاهای سربنان، بازدید کرد.

طی یکماه گذشته در سفر یکروزه محمد طاهری به زرند، قول مساعد یکماهه جهت بهره برداری از پروژه آب سربنان پس از ۱۲ سال وضعیت بحرانی و تنش کم آبی در این دهستان از توابع بخش مرکزی زرند داده شده بود.

فرماندار زرند در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری های همه جانبه خانم شریعتی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مهندس طاهری مدیرعامل آبفا استان کرمان با مجموعه اجرایی شهرستان، با بیان اینکه این پروژه هم اکنون بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، گفت: پروژه آبرسانی به سربنان با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان طی چند روز آینده با توجه به شروع اوج فصل تابستان و گرما، به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح، مشکل کم آبی در بیش از ۶ روستای دهستان سربنان برطرف خواهد شد.

علی صادق زاده به کم آبی و بی آبی در برخی از روستاهای این شهرستان در تابستان و گلایه های ساکنان این مناطق اشاره و تاکید کرد: رفع مشکلات آبرسانی و مقابله با تنش کم آبی در این روستاها در اولویت فرمانداری و مسئولین اجرایی شهرستان قرار دارد.

نماینده عالی دولت ادامه داد: همچنین در این بازدید مقرر شد تا با اجرای عملیات اضطراری آبرسانی و ایجاد ایستگاه پمپاژ آب، ظرف یک هفته آینده در روستای رشک علیا زرند، اهالی این روستا تابستان را با کمترین مشکل و تنش آبی پشت سر گذارند.

صادق زاده در پایان افزود: در این بازدید راهکارهای تامین و توزیع آب در سطح دیگر روستاهای بحرانی شهرستان زرند به ویژه توابع بخش مرکزی زرند که با مشکل کم آبی مواجه هستند مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی با درجه فوریت و اضطرار، اتخاذ شد.

انتهای پیام/