یادداشت - حسن ضیاالدینی:

«پاس گُل آبیِ» نماینده زرند در غیاب فوروارد صنعتی

قوام و دوام بحران بی‌آبی سربنان با تمام اعتراضات و انتقادات دهقانان و اهالی این منطقه و دهستان دشتخاک و حساسیت بر مصرف آن، ۱۲ ساله شد، اما ظاهراً این مشکل با یک پیگیری از سوی نماینده جدید زرند درحال رفع شدن است.

قوام و دوام بحران بی‌آبی سربنان با تمام اعتراضات و انتقادات دهقانان و اهالی این منطقه و دهستان دشتخاک و حساسیت بر مصرف آن، ۱۲ ساله شد، اما ظاهراً این مشکل با یک پیگیری از سوی نماینده جدید زرند درحال رفع شدن است.

صدای زرند – حسن ضیاالدینی: به نظر می‌رسد اقدامات مقطعی گذشته مُسکنی چند روزه‌ بر آلام ساکنین بوده است. چالشی که در پنهاه عدم ریزش نزولات آسمانی توجیه می‌شد؛ بهانه‌ای که چاشنی شد تا بسیاری از ساکنین این منطقه اجباراً شهرنشین شوند.

پنجم اسفندماه ۱۳۹۹ کانال رسمی نماینده زرند و کوهبنان خبری با این مضمون بازتاب داد: با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی خانم عفت شریعتی با بنیاد علوی (وابسته به بنیاد مستضعفان)، این بنیاد ۵۰ درصد از هزینه انتقال آب و رفع مشکل آبرسانی به روستاهای دشتخاک، سربنان و رشک‌ها را با حفر چاه و لوله کشی بر عهده گرفت.

حدود ۸۵ روز بعد از کار شدن این خبر، فرماندار زرند از بهره برداری پروژه آبرسانی به دهستان سربنان تا پایان ماه جاری (خرداد) و رفع مشکل کم آبی در این منطقه خبر داد. این یعنی پاس گُلی که امید می‌رود طبق پیش‌بینی علی‌صادق‌زاده در مدت بسیار کوتاه بر تور دروازه بی‌آبی منطقه بنشیند.

در صورت محقق شدن رفع مشکل آب شرب سربنان که بزرگترین بحران ۱۲ ساله اخیر این دهستان است، از نظر نگارنده آغازی نو بر حل مشکلات منطقه، بدون چشم داشتن به مراکز صنعتی که در این چند سال همیشه در نگاه بعضی مسئولان حکم بازیکن فوروارد در حل چالش‌های شهرستان بوده است‌، می‌باشد!

اگرچه موضوع اشتغال جوانان شهرستان خیلی خیلی مهم و حیاتی است که باید مدیران با وزارتخانه مربوطه تعامل جدی داشته باشند، اما دیگر چالش‌های شهرستان به اندازه‌ای نیست که پای مدیریت کردن آنها لَنگ باشد و مشکلات ساکنین بر بلندای نخیل “چه کنم” نشسته باشند تا مجبور شویم چند سال برای رفع آنها، زمان بخریم.

از فحوای پایان خوش بی‌آبی ۱۲ ساله سربنان این نتیجه حاصل می‌شود که مدیران نباید فقط افق نگاهشان به خیابان سمیه، نبش کوچه پورموسی پایتخت باشد؛ شناخت پتانسیل‌های مانند بنیاد علوی می‌تواند منتج به نتایج فوق‌العاده درخشانی در سپهر مدیریت شهرستان و مرحمی بر مشکلات شهروندان شود.

 

انتهای پیام/